19 Eylül 2009

Üç Renkli Rulo Börek

Bayram telaşı, bayram sonrası okul hazırlığı derken tarifler, yazılar ve resimler birikmiş birkaç gündür bir şey yazamamışım. Annemin bayram sofrasından önce prensesimin uzun süredir benden istediği ama benim bugün, yarın derken yapamadığım üç renkli rulo böreği pişirdim ve sizlerle arife günü bu tarifi paylaşmak istedim.
Böreği sıcak yemeği seviyorsanız hemen , benim gibi soğuduktan sonra yemeği sevenlerdenseniz bayram kahvaltısı için…..

Herkese sağlıklı, sevdikleri ile nice mutlu bayramlar dileklerimle……

Gereken Malzemeler
* 3 adet yufka
Kıymalı Harç için
*Yarım kg kıyma
*1 adet soğan
*3-4 yeşil biber
*2 adet orta boy domates
Peynirli Harç için
*300 gr rendelenmiş beyaz peynir
*Yarım demet maydanoz
Havuçlu Harç için
*7 büyük boy havuç
Yufka aralarına sürmek için
*1 su bardağı sıvı yağ ve 1 su bardağı su
zerine 1 yumurta sarısı
Böreğimizi hazırlamadan önce her bir yufka üzerine konulacak iç malzemelerini hazırlıyorum Kıymalı harç için önce kıymayı kavuruyorum, üzerine soğan ve küçük doğranmış biberleri ilave ederek suyunu çekinceye kadar kavurmaya devam ediyorum. Rendelenmiş iki adet domatesi de ilave ederek kıymalı harcı pişiriyorum, tuzunu ve baharatını da ilave ediyorum.
Peynirli harç için rendelenmiş peynirleri ve kıyılmış maydanozu ayrı bir kapta karıştırıyorum.
Havuçlu harç için havuçları rendenin iri tarafı ile rendeleyip üç kaşık sıvı yağda kavuruyorum.
İlk yufkayı yayıp üzerine 1 bardak sıvı yağ ve 1 bardak su ile hazırladığım karışımı sürüyorum. İlk yufka üzerine havuçlu harcı yufkanın her tarafına eşit dağılacak şekilde yayıyorum. Bunun üzerine ikinci yufkayı koyuyorum.Yine su ve sıvı yağ karışımını sürüp bu kez kıymalı harcı ikinci yufkanın üzerine dağıtıyorum.Üçüncü yufka içinde aynı işlemi yapıp bu defa peynirli maydanozlu harcı her tarafa eşit dağılacak şekilde yayıyorum. Bu üç kat yufkayı bir köşesinden başlamak üzere rulo şeklinde sarıyorum. Oluşan ruloyu yaklaşık iki parmak kalınlığında kesip fırın tepsisine diziyorum. Yufkalı kısımlarının üzerine yumurta sarısı sürüp fırında kızarıncaya kadar pişiriyorum.
İlk yufkaya konulan harç havuçlu harç olursa yufka yırtılmadan daha kolay kıvrılıyor. Yufka üzerine sürülen su ve yağ karışımı böreğin daha çıtır olmasını sağlıyor…

3 yorum:

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok nefis görünüyor.
Bayramdan sonra mutlaka deneyeceğim.

Alime dedi ki...

Katılım için teşekkürler tarifinizi aldım..

AsOrTiK dedi ki...

değişikmiş böreğiniz, rulo ama başka rulo börek bu:))) elinize sağlık, güzel görünüyor
hımm bloğunuzun eski halini bilmiyorum ama, şu an ki harika...
şimdide bi afet hanım'a bakayım bakalım:)))
sevgiler...

theme design by GeCe