3 Aralık 2009

Zeytinyağlı Portakallı Kereviz

Hiç birimizin yemek seçmediği, annemin yaptığı etli, sebzeli veya zeytinyağlı tüm yemeklerin ayırt edilmeden yendiği bir ailede büyüdüm ben. Kız kardeşim ve ben hiçbir zaman yemek seçmedik, güzel yapılan her yemeği severek yedik.

Bayramlarda, aile yemeklerinde, kuzenlerimizle bir araya geldiğimizde biber dolmasının sadece pirinçlerinin yenip biberin kenarda beklediği, mis gibi kokan karnıyarığın sadece kıymalı içine dokunulup patlıcanlarının ayrıldığı, salatada limon yerine sirke konulduğu zaman çatal bile dokundurulmadığı tabakları gördükçe hayrete düştük, bize tuhaf geldi…

Bugün o yıllar çok geride kalsa da yemek alışkanlığım hiç değişmedi. Bu alışkanlığı kızıma da geçirmişim ki her yemeği çok severek yiyen, 9 yaşında olmasına rağmen dengeli beslenmenin sağlıklı büyümek için gerekli olduğunu çok iyi bilen bir çocuk.

Bazen arkadaş toplantılarında bir araya geldiğimiz zaman onun arkadaşlarının yemek seçtiğini, annelerinin yemek beğendirmekte çok zorlandıklarını duydukça işlerinin ne kadar zor olduğunu görüyorum, benim ise ne kadar kolay…

Yaz, kış istediğim her sebzeyi, hatta çok kişinin bugün yeni yeni keşfetmeye başladığı, bazılarının ise hala dudak büktüğü Girit mutfağının leziz otlarını değişik şekillerde pişirip soframıza getirebiliyorum ve minik gurmem Mügem’de çok severek yiyor..

Dün akşam pişirdiğim ama bir çok çocuğun, hatta büyüklerin bile kokusunu sevmedikleri için yemedikleri kerevizi, zeytinyağlısını, yoğurtlu salatasını yaparak değişik şekillerde sunabiliyorum….

Gereken Malzemeler
*1 kg kereviz
*1 adet domates ( veya 1 kaşık salça)
*2 adet havuç
*1 adet patates
*1 büyük soğan
*1 adet portakalın suyu
*Yarım çay bardağı zeytinyağı
*2 adet kesme şeker

Yapılışı:
Kerevizin kök olan kısımlarının kabuklarını soyup, çok körpe olan yeşil kısımlarını da ayırıp kararmaması için limonlu suya koyuyorum.
Diğer tarafta soğanları yemeklik doğrayıp zeytin yağında hafifçe solduruyorum.Üzerine doğranmış havuçları da ilave edip havuçlar biraz yumuşayıncaya kadar pişirmeye devam ediyorum.
Küp doğranmış domatesleri de biri iki kez çevirdikten sonra kerevizleri, körpe yeşil kısımlarını ve doğranmış patatesleri de ilave edip bir çay bardağı su ve yarım portakalın suyunu ve iki kesme şekeri de ilave edip kerevizler yumuşayıncaya kadar pişiriyorum.
Kerevizler pişince kalan yarım portakalın suyunu ve benim zeytinyağlı tüm yemeklerde yaptığım piştikten sonra iki kaşık zeytinyağını ilave edip soğuduktan sonra servis yapıyorum…
  • Zeytinyağlı tüm yemeklere yemeğin lezzetini arttırmak için şeker koyuyorum.
  • Ben annemden gördüğüm şekilde zeytinyağlı yemeklerde az da olsa domates veya salça kullanıp hafif renklendirmeyi seviyorum. Siz kendi arzunuza göre salça veya domates ilave etmeyebilirsiniz.
  • Yine tüm zeytinyağlı yemeklerde yemeğin daha parlak görünmesi ve zeytinyağını daha yoğun hissedebilmek için yemek piştikten sonra 1- 2 kaşık zeytinyağını üzerine gezdiriyorum.
  • Kereviz yemeğindeki portakal suyu yemeğe farklı ve hoş bir aroma katıyor.





4 yorum:

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Minecim ben de aynı senin gibi herşeyin pişirildiği ve yendiği bir evde büyüdüm. Abimle ben de hiç yemek seçmeyiz.
Ama malesef benim eşim çok yemek seçen biri, daha doğrusu sebze seçen de diyebilirim:). Yediği sebzeler bir elin parmağını geçmez. Oldukça zorlanıyorum ben de bu konuda.
Kerevizin her türlüsününe bayılırım. Sevmeyenler nesini sevmez hiç anlamam:).
Yemeğin nefis görünüyor, ellerine sağlık:).
(Not: Bana yazdığın yoruma cevabımı sitede yazdım canım)
Sevgiler:).
aslı

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aslıcım çok teşekkür ederim.Çok şükür benim eşimde yemek seçmeyen biri.Her ikimizde Girit kökenli olduğumuz için sebzenin, otun her türlüsünü pişiriyorum.
Yorumuma yazdığın cevabı okudum çok teşekkürler. Bugün keki arkadaşıma yedirdim.O da çok beğendi. Sevgiler..

TAZE NANE dedi ki...

Çok lezzetli ve harika görünüyor.
Çok severim bende.
Sevgiler.

What woman wants dedi ki...

Kerevizin portakal suyuyla uyumu gercekten muhtesem...elinize saglik..

theme design by GeCe