25 Ocak 2010

Fındıklı Kurabiye

Geçen hafta tarifini verdiğim kış çayında , yanında fındıklı kurabiyeler yaptığımı ve tarifini yakında vereceğimi yazmıştım. Başka tarifler araya girmeden tarifini yazmak istedim. Çok kolay, malzemesi çok az olan bir tarif. Bir lokmalık ama ağızda dağılan bir tat....
Gereken Malzemeler:

  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı kıyılmış fındık
  • 1 su bardağından 1 parmak az sıvı yağ
  • 1/4 su bardağı toz şeker
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • yarım limon kabuğu rendesi
Yapılışı:

  • Sıvı yağ ve şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpın.
  • Fındık, limon kabuğu rendesi ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Un ve kabartma tozunu da ilave edip iyice karıştırın.
  • Hamuru yarım saat buzdolabında bekletin.
  • Dinlenen hamurdan küçük parçalar alıp yuvarlak şekil verin (kurabiyelerin pişmemiş büyüklüğü yaklaşık ekşili köftede yapılan büyüklük kadar olmalı).
  • Fırın tepsisine dizin. 170 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar bekletin.
  • Fırından çıkarınca soğuduktan sonra servis tabağına alın.


  • Kurabiyeler iyice soğumadan fırın tepsisinden almayın. Çok yumuşak bir hamur olduğu için kolayca dağılabilir.
  • Kurabiyeler pişerken yayıldığı için şekil verirken küçük parçalar yapın.Bu hamurdan yaklaşık 24 adet kurabiye çıkıyor.

12 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

Fotoğraftan tadının güzel olduğu belli kıyır kıyır derler ya öyle bir kurabiye umuyorum. Ellerine sağlık.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Merhabalar, sabah sabah evimi misgibi kurabiye kokuları aldı.Müziğiniz içimi rahatlattı. Çok severim bu müziği bende. Sanırım zevklerimiz ortak. Severek izleyicinizim bende. Sevgiyle kalın ve iyi haftalar diliyorum.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ohh Mis gibi kokdu ellerine sağlık Kızım Müge yi öpüyorum canım
sevgilerle..

Esra dedi ki...

Kurabiyenikokuları mis gibi buralara kadar geldi,ellerine sağlık..

İnci Yemek dedi ki...

Kurabiyeler nefis iştah artırıcı şekilde:)duruyor ellerine sağlık canım.Tarifi ve bir kurabiye aldım:))sıcacık sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

mine hanımm bende bugün fındıklı kurabiye yayınladımm ellerinize sağlıkk harika görünüyor..

Mimosa Café dedi ki...

canım eline sağlık. nefis görünüyorlar. limon da çok hoş bir aroma katmıştır. olsa da yesek :)

Unknown dedi ki...

selam:)
fındıklı ve en önemlisi sıvıyağlı hemen yapmam lazım evde fındık kalmamıştı derhal aldırıp yapıcam teşekkürler canım eline sağlık eminim lezzeti harikadır:)
güzel yorumun için teşekkür ederim sevgiyle kal her zaman beklerim

Özlem dedi ki...

Çok leziz oldukları görüntüsünden belli, ellerine sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrine sağlık...

narcicegirengi dedi ki...

Hemserim merhaba. Bu kurabiyeler yumusak mi oluyor ? Yumusak agizda dagilan kurabye tarifi ariyorum da

Unknown dedi ki...

aaaa Mineciğim ben fındığı bulamadığım için o zaman bademle yapmıştım bu kurabiyelerini çok da güzel olmuştu canım teşekkürler

theme design by GeCe