22 Ocak 2010

Peynirli Kırpık Börek

Dün prensesin canı börek istemiş.Biz anneler çocuklarımız bir şey istediğinde ne kadar yorucu bir gün geçirmiş olsakta onları memnun etmeye çalışıyoruz, tıpkı annelerimizin bize hala yaptığı gibi. Çünkü onlar bizim hayat ilacımız....Onların yüzündeki mutlu, memnun ifade bizim yorgunluğumuzu alıyor, anne olmak böyle bir şey ....

Sofra Dergisinin eski sayılarında tarifini gördüğüm peynirli böreği hazırladım tabii her zamanki gibi ufak tefek değişikliklerle kendi damak zevkimize göre....


Gereken Malzemeler:

  • 4 adet yufka
  • 1 su bardağı rendelenmiş veya ufalanmış beyaz peynir
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ ( ben yemeklik zeytinyağı kullandım)
  • 1 adet (orta boy) soğan
  • yarım demet maydanoz ve dereotu
  • tuz , karabiber

Yapılışı :

  • Soğanı çok ince kıyıp üzerine kıyılmış maydanoz, dereotu, peynir , tuz ve karabiber ekleyip karıştırarak iç malzemesini hazırlayın.
  • Diğer bir tarafta süt, sıvı yağ ve yumurtaları iyice çırparak yufkaların üzerine sürülecek harcı hazırlayın.
  • Fırın tepsisini yağlayın ( borcam dikdörtgen büyük tepsi bu ölçüler için çok uygun).
  • 1 adet yufkayı fırın tepsisine kenarlarından taşacak şekilde yayın.Üzerine sütlü karışımdan sürün.
  • Diğer üç yufkayı yaklaşık iki parmak genişliğinde şeritler halinde kesin. Kesilmiş bu üç yufkayı ayırın.
  • Tepsiye kenarları taşacak şekilde yaydığınız yufkanın üzerine kestiğiniz yufkalardan birini sütlü karışıma batırarak gelişigüzel yerleştirin.
  • Üzerine peynirli harçtan koyun. İkinci kesilmiş yufkayı yine aynı şekilde sütlü karışıma batırıp, gelişigüzel yayıp peynirli harçtan koyun.
  • Son kalan yufkayı da sütlü karışıma batırıp üzerine yerleştirin.
  • Son olarakta tepsinin kenarlarından sarkan en alt kısma yerleştirdiğimiz yufkayı toplayarak böreğin üzerini kapatın.
  • Kalan sütlü karışımı üzerine dökün. Kare veya dikdörtgen şekilde kesin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

  • Böreğin tarifinde 4 kaşık margarin veya tereyağı vardı ben hazırlarken yemeklik zeytinyağı kullandım.
  • Aynı böreği iç harcını kıyma, patates veya ıspanak kullanarakta yapabilirsiniz.
  • Peynir biraz tuzlu olduğu için içi harcına tuz ilave etmedim.Siz kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.

10 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Yok Yok ben bu hamur işlerini böreklerı coreklerı gördükce tuhaf oluyorum amanın pek de iştah acıcı olmuş..
Ellerıne sağlık ..
sevgilerle...
Kızım MÜGE Yİ ÖPÜCÜKLERE BOĞUYORUM.

Sevil Şahin dedi ki...

minecim ellerine saglık
nefis olmuş

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Anne kalbi bambaşka..Çocukları için yapmayacakları fedakarlık yok. Benim de canım bir şey isteyip de annemin yanında söylediğimde en kısa sürede sürpriz yapar o yemekle bana:).
Ellerine sağlık Müge ablacım, börek nefis görünüyor:).
Ben de içinde margarin geçen tarifleri sıvıyağlı şekle dönüştürüyorum hep. Bu börek tam benlik olmuş:)).
Güzel bir haftasonu diliyorum.
Sevgilerimle..
aslı

Esra dedi ki...

Ellerine sağlık,,,

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor börek gerçekten mis kokulu bir lezzet..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nasılda severım:)harıka görunuyor canım elelrıne saglık:)

keskinli dedi ki...

enfes görünüyor ellerinize saglik
ziyaretiniz icin tesekkür ederim sizin tariflerinizde cok güzel her zaman görüsmek dileiyle sevgiler

Nur Vural dedi ki...

Şu an çok açım ve bir şey yemek istemiyorum ama nasıl canım çekti:))

Sevgilerimle

Narince dedi ki...

Bizimkiler de ıspanaklı severler en çok bir de patatesliyi. Patatesliyi turşunun domates sosuna banıp ayranla afiyetle yerler. Ben peynirliyi de severim. Amaaan börek olsun da neli olursa olsun kısacası. Yiyip yiyip kilolardan şikayet ediyorum sonra.

Adsız dedi ki...

soğanlı peynirli börek acaba doğru mu

theme design by GeCe