4 Ocak 2010

Sütlaç

"Yeni yılın ilk tarifi tatlı mı tatlı bir tarif olsun istedim…Yeni yıl da böyle tatlı ve neşeli geçsin."

Dün sabah bloğumun kumanda paneline gelen Sevgili Aslı'nın sitesinde Pirinç Unu ile Revani tarifindeki bu dileğini okuyunca bu satırlara koymayı düşündüğüm tarifimi başka bir zamana erteleyerek, klasik ama hepimizin çok severek yediği bir tatlıyı, sütlacı koymaya karar verdim.

Malzemeleri çok basit ama kıvamını tuttururken dikkat isteyen bir anne klasiği benim için... Annemin hep göz kararı yaptığı tarifi bu satırlar için ölçülü olarak, ama annemin yaptığı kıvamı tutturarak vermeye çalıştım. Sizler tadını, kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz...

Yeni yıl herkes için bu tatlı tadında olsun, ağzınızın tadını bozacak olaylar ve insanlar olmasın hayatınızda, hayatımızda...




Gereken Malzemeler
  • 1 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı su
  • 1 lt süt
  • 2,5 su bardağı toz şeker
  • yarım portakal kabuğu rendesi (arzu edilirse)
  • Süslemek için tarçın, antep fıstığı rendesi
Yapılışı:
  • Pirinçleri suyu berraklaşıncaya kadar iyice yıkayın.
  • Su ile beraber orta ateşte pirinçleri yumuşayıncaya kadar haşlayın. Pirinçler tam yumuşamadan suyunu çekerse azar azar sıcak su ilave edebilirsiniz.
  • Pirinçler yumuşayınca sütü ilave edip yaklaşık 15-20 dakika pirinçleri süt ile kaynatın.
  • Rendenin ince tarafı ile rendelenmiş yarım portakalın kabuğunu da bu arada ilave edebilirsiniz.
  • Önce 2 su bardağı şekeri ilave edin, damak zevkinize göre şeker ilave edebilirsiniz. 2,5 su bardağı şeker bizim kendi damak zevkimize göre olduğu için şekerli gelebilir.
  • Şekerli olarak 5 dakika daha pişirin. Ocaktan aldıktan sonra hemen kaselere boşaltın.
  • Ilınınca üzerini tarçın ile süsleyin.
Önce su, sonra süt ile pirinçleri pişirirseniz, nişasta veya pirinç unu kullanmadan pirinç içindeki nişasta ile kıvamı ayarlayabilirsiniz.
Pirinçler pişince şeker ilave edilirse ve çok kaynatılmadan ocaktan alınırsa pirinçlerin kıvamı bozulmuyor.
Sütlaç tarifindeki kıvam, muhallebiden çok az daha sulu bir kıvam...

17 yorum:

Şehnaz dedi ki...

hımmmm..nefis görünüyor..ay bu bloglar beni çıldırtıyor..ne görsem yapmak istiyorum....sütlacı sevmeyen varmı...harika görünüyor canım...ellerine sağlık....

Narince dedi ki...

ımmmhh bayılırım sütlaca, soğuk soğuk kaşıklamalı. Ellerine sağlık Mineciğim.Tatlı olsun günlerimiz hep.

Özlem dedi ki...

Ne güzel bir tatlıdır bu sütlaç. Geçen gün ben de yoğun istek üzerine yapmıştım, resmini çektim, arşivde duruyo :)
ellerine sağlık canım, valla görünce yine yaypsım geldi :)

lezzet sefasi dedi ki...

Oncelikle bende yeni yilinizi kutlarim
Sutlaclar harika olmus Ellerinize saglik, islerinizde kolaylik,hayatinizda basarilar dilerim.
Sevgilerimle,
Sefa

Pembe Tatlar dedi ki...

ooo sunum süper ellerine sağlk canım....

İnci Yemek dedi ki...

öncelikle ziyaretinize ve arkadaşlığınıza çok sevindim :)güzel ve sağlıklı günlerde görüşmek üzere..
ayrıca sütlaç nefis görünüyor:)çok da severim acil sütlaç hazırlamanız gerekirse sayfamdaki
pudigli sütlacı tavsiye ederim.
incirli tatlıyı şiddetle öneriyorum:)
kocaman sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

minecim super olmuş ellerine saglık sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Mine'cigim,
HArika olmus...

Sevgiler....

Tijen dedi ki...

Neyse ki komşumuzdan aşure gelmiş yoksa bu tatlıları görmeye dayanamayıp mutfağa girmek zorunda kalacaktım...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Canım ,
Blogumda bir bildirimin var ugrarsan sevinirim.

Şehnaz dedi ki...

MİMECİM BİR BİLDİRİMİN VAR BLOĞUMA UĞRAYOP ALIRMISIN...ÖPTÜM CANIM...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Sütlaç benim için özeldir asla hayır diyemem ve bir kse beni kesmez:)
ellerinize sağlık şu ikisinin önümde olmasını dilerdim:)

Handece Lezzetler dedi ki...

Merhaba,
sütlacı çok severim ,enfes gözüküyor,elinize sağlık ..
sevgiler..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Mine'cim. Tekrar iyi seneler diliyorum...

Adsız dedi ki...

Cok severim. Nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

gülay mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık mine'cim.. bizim evde de kimsenin hayır demediği bir tatlı.. fotoğrafta harika olmuş..
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Tarifinizi denedim. Kıvamı gerçekten çok güzel oldu. Ellerinize sağlık.

Pınar

theme design by GeCe