27 Ocak 2010

Tavuk Suyuna Arpa Şehriye Çorba

Sevgili Hilal bloğunda beni mimlemiş ve 7 özelliğimi yazmamı istemiş. Diğer bloglarda bunu okuduğum zaman bana gelirse ne yazarım diye kafamda tasarlamıştım. Ama sıra bana gelince akşamdan beri düşünüyorum, beni ben yapan karakterlerim ne diye.O halde başlayalım....

1.Kendime çok dikkat ederim. Yediğime, içtiğime, giydiğime....Dağınık, bakımsız görünmeyi hiç sevmem. Çok düzenliyimdir, dağınıklığa hiç tahammülüm yoktur (şu günlerde çalışma masam dışında ...).
2. İsimleri, olayları hafızamda çok kolay tutarım. Yıllar geçsede karşıma çıkan kişileri, isimleri ve olayları o günmüş gibi hatırlarım.
3. İçim dışım birdir. Ne söylersem ne yaparsam oyum. Hiç yapmacık, nabza göre şerbet verenlerden olmadım, olmakta istemiyorum...
4. Kimseye borçlu olmayı sevmem bu babamdan bana geçen bir özellik. Bir can borcum olsun yeter...
5. Hayatı şansa bırakılmayacak kadar değerli görenlerdenim. En sıkıntılı, zor ve dibe vurmak üzere olduğum anlarda bile ayaklarımın üzerinde durmayı, daha güçlenerek kalkmayı bilenlerdenim. Beni ben yapanda bu herhalde...
6. Çok zor arkadaş seçerim herkesle arkadaş olmam. Ama seçtiğim arkadaşlarımda kötü günümde hep yanımdadır( Yazın kızımın geçirdiği kazada her an yanımda olan arkadaşlarım, hafta sonu yaptığımız zorlu gezide yol boyunca beni arayıp iyi misiniz diyen, geldikten sonra Müge iyi mi diye arayıp soran bayan arkadaşlarım bu konuda iyi seçim yaptığımın da en güzel kanıtı...Hepsine çok teşekkürler)
7. Bunlar sevdiğim özelliklerim ama sevmediğim bir özelliğimde çok duygusal, hassas, kırılgan olmam. Kırıldığımda telafi etmesi çok zordur......

Ama en önemlisi ben Canım Annemin sakin kızı, kızkardeşimin Canı Ablası, hayat ilacım Prensesimin de Annişkosuyum....

Bu kadar benden bahsettikten sonra gelelim Tavuk Suyuna Arpa Şehriye Çorbasının tarifine . Bu soğuk kış günlerinde yemek masalarımızın baş tacı ( aslında bizim evde soğuk sıcak fark etmez hep çorba aranılır) çorbanın adı bile içimizi ısıtmaya yetiyor galiba...


Gereken Malzemeler

  • 4 parça kemiksiz tavuk butu
  • 2 adet havuç
  • 4-5 adet taze soğan
  • 1 çay bardağı arpa şehriye
  • 1 yemek kaşığı domates salçası ( veya mevsiminde 2 adet domates)
  • 4 bardak et suyu ( haşladığınız tavuğun suyu) ve 3 bardak su
  • tuz
  • üzerine maydanoz

Terbiyesi için

  • 1 yumurta sarı
  • yarım limon suyu

Yapılışı:

  • Tavuk butlarının yağlı kısımları varsa temizleyip, yıkayıp yaklaşık 6 bardak suda haşlayın.
  • Diğer tarafta rendelenmiş havuçları, yeşil kısımları ile birlikte doğranmış taze soğanları 1 kaşık sıvı yağda çevirerek pişirin.
  • Üzerine salçayı ilave edip bir kaç kez salça kokusu gidinceye kadar karıştırın.
  • Pişen tavuk parçalarının suyundan 3 bardak et suyu ve 4 bardakta içme suyu ilave edip suyun kaynamasını bekleyin.
  • Kaynayan suyu önce arpa şehriyeyi ilave edip yapışmaması için karıştırın.
  • Daha sonra haşlanmış küçük parçalara ayrılmış tavuk parçalarını, tuzunuda ilave edip kısık ateşte şehriyeler pişinceye kadar bekletin.
  • Şehriyeler pişince ayrı bir kapta yumurta sarısı ve limon suyu ile çorbadan bir kepçe alarak iyice karıştırıp hazırladığınız terbiyeyi çorbaya hızlıca karıştırarak ilave edin ve bir taşım kaynattıktan sonra ocağı kapatın.
  • Servis yaparken kıyılmış limon ile süsleyebilirsiniz.

  • Tavuk butu yerine tavuk göğsüde kullanabilirsiniz. Tavuk butu yağlı olduğu için ayrıca yağ ilave etmedim.
  • Taze soğan yerine kuru soğanda kullanılabilir. Soğanın yeşil kısımları çorba içinde güzel bir görüntü oluşturduğu için ben daha çok tercih ediyorum.
  • Mevsiminde yeşil biber ve kırmızı biberde küçük doğranarak ilave edilebilir.
  • Yumurta sakıncalı ise veya terbiyeli çorbayı sevmiyorsanız yumurtalı karışımı koymayabilirsiniz.
  • Tavuk butlarını haşlarken suyuna bir kaç dal maydonoz veya bir iki kereviz sapı koyarsanız hem vitamin değeri fazla hemde hoş aromalı farklı bir tat elde edebilirsiniz.

15 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

mineciğim eline sağlık . cevaplarda süper esasında 7 ad le sınırlı değil özellikelrimiz. yazılmaya kalksa hepsi ortak yön çok sevgiler:)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Mine cim seni özümlemek güzel di ne güzel de anlatmışsın kendını yanılmadım senın hakkında yürütdüğüm tahmın de tam da düşündüğüm gibi sin..
Umarım yaşamında güzellıkler her daım senınle olur sevdiklerınle beraber..

Burası ayaz mı ayaz insanın içine işliyor ayaz sıcacık çorba ya da hayır dıyemem bu soğuk havada..
Ellerıne sağlık.
Kızım Müge yi öpüyorum..
Sevgilerle...

kalpkurabiye dedi ki...

mine hanımm ellerinize sağlık en sevdiğim çorbalardandır.. miim cevaplarınızıda okudumm düzen tertip konuusnda kesinlikle hem fikiriz hatta masanın dağınıklığında bile:) sizi tanımak güzel bu arada fon müziğinize hayranımmm beni dinlendiriyor inanın çok bunaldığımda bloğunuzu açıp sakinleşiyorumm

Şehnaz dedi ki...

minecim ellerine sağlık..smsıcak ,mis kokulu bir çorba....

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhabalar.Ellerinize sağlık.Çorbayı güzel olmuş.Fondaki mzüikde çok güzel..Sevgiler.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ımmm nefiss...çok sevdiğim bir çorbadır.ellrıne sağlık canım:)

Lezzet Gemisi dedi ki...

iyi dileklerin için teşekkür ederiz teyzesi. çorba miss gibi olmuş ellerine sağlık. tam havası.. ;)

LEZZETİKRAM dedi ki...

minecim eline sağlık, benim ufaklığın en favori çorbasıdır
sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik corbada cevaplarda harika
paylasiminiz icin tesekkurler

www.yenitadlar.blogcu.com

Smita Srivastava dedi ki...

Beautiful shot , I wish u had google translate on ur blog , i really want to read the recipe to this lovely soup !

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım mim cevapların çok güzel; senin ne kadar ince ruhlu ve içten biri olduğunu zaten çok iyi biliyorum ben.Harikasın ablacım.
Bu çorba benim favorilerimdendir, hele de anne elinden çıkmışsa:).
Ellerine sağlık ablacım.
Müge'yi çok çok öp benim için..
Sevgiler:).
aslı

lezzet sefasi dedi ki...

Corba super olmus, birdaya yaaprken terisini goz onunde bulundurucam.Ellerine saglik canim.
Sevgiler,
sefa

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım kendini ne güzel anlatmışın....

Çorba çok sağlıklı ellerine sağlık...

mandalincikmazi dedi ki...

Çorba çok nefis görünüyor ellerine sağlık canım şimdi tam zamanı günün yorgunluğuna iyi gelir insanın içini ısıtır .....
Bol limonlu ve karabiber olmazsa olmaz :))
Tekrar ellerine sağlık afiyetler olsun.....

Unknown dedi ki...

Çorban o kadar güzel grünüyorki, bakarken içim ısındı. Eline sağlık:)

theme design by GeCe