8 Şubat 2010

Hardal Soslu Patates Salatası

YİNE MİMLENDİM.....

Evet yine mimlendim. Ama bu defa kendimi değilde bloğumu anlatmak için Sevgili Cemile Hanım beni mimlemiş aşağıdaki sorulara cevap vermemi istemiş...

1-Bloğunuzu ne zaman açtınız ?

Bloğumu 1 Eylül 2009'da açtım (ilk yazımı 25 Ağustosta taslak olarak kaydetmişim ama yayınlamaya 1 Eylül 2009 da başladım).


2-Bloğunuzda işlediğiniz konular nelerdir?

Bloğumda yemek tariflerimi, yaşamdan küçük kesitlerimi paylaşmaya çalışıyorum

3-Bloğunuzla ilgili düşünceleriz?

Kızıma kendi tariflerimi bırakmak istiyordum, açıkçası blog yazma fikrim yoktu. Arkadaşım Esma bana böyle bir fikri önerince önce yapamam dedim. Yazdıkça, zaman içerisinde çok güzel yorumlar aldıkça hoşuma gitmeye başladı.
Bloğum, beni tanıtan bir parça aslında. Bloğumdaki renkler, sunumda kullandığım objeler ( bunlar için çok güzel yorumlar alıyorum) içimdeki bitmeyen enerjiyi, fondaki müzikler( müzikler için o kadar güzel yorumlar aldım ki…) ruh halimi anlatıyor…
Kısacası miskokulu lezzetlerdeki her şey çok fazla benden özellikler taşıyor…..

4-Bloğunuzda yazdığınız ilk yazı hangisidir?

İlk yazım başlarken di. Neden blog yazmaya karar verdiğimi, ismini neden miskokulu lezzetler koyduğumu, niye bloğumun rengini yeşil seçtiğimi anlatmıştım.

5-Sizi izlemeye alan ilk kişi kimdi?

İlk olarak izlemeye alan kişi, çok sevdiğim arkadaşım Esma


6-İlk yorumu yazan kişi kimdi?


İlk yorumu yazan kişi (kırmızı (kapya ) biber dolması yazıma) bir arkadaşımdı.

7-En çok yorum alan yazınız hangisi?

Ballı kurabiye ve incirli cevizli kekim en çok yorum alan tariflerim.

8-Beğenildiğini düşündüğünüz yazınız?

Benim en çok beğendiğim yazım Konya Gezimizi anlattığım yazım. Gezi öncesi, gezi sırası ve sonrası çok güzeldi. Ne zaman okusam o günler aklıma geliyor. Çok da olumlu, hoş yorumlar aldım.


9-Tarafınızdan düzenlenen etkinlik var mı?

Şu anda yok.

10-Katıldığınız etkinlikler?

Porselen demlik çay saati etkinliklerine katılmaya çalışıyorum. Ayrıca şu günlerde devam eden Hediye etkinliğine katılıyorum.


11-1OO'ün katlarında ki üyeleriniz ?

Bloğum henüz yeni olduğu için 96 izleyicim var. Sanıyorum hafta sonuna kadar 100 izleyicim olur. Çünkü geçen aya göre şu an iki kat fazla izleyicim var. Ve çok olumlu yazılar alıyorum.

12-Toplam yazı adediniz?

64 olmuş.


13-Her gün ziyaret ettiğiniz arkadaşlarınız?

İzlemeye aldığım arkadaşlarımı yeni tarifler yayınlayınca ziyaret etmeye , yorumlar yazmaya , yeni fikirler edinmeye çalışıyorum

14-Bloğunuzun size kazandırdıkları nelerdir?

Bloğum bana çok güzel dostluklar kazandırıyor. Hiç tanımadığım, yüzünü görmediğim kişilerden çok içten yazılar alıyorum. Ama geçtiğimiz hafta sonu yaşadığım gerçekten de çok büyük bir incelikti, çok duygulandım. Bloğumda yapmak istediğim bir değişiklik için Sevgili Hilal’ e mail göndermiştim. Kendisi bana daha rahat yardımcı olmak için telefonumdan arayarak sormak istediğim her şeyi cevapladı. Bunun dışında yazılarıma gelen içten, cıvıl cıvıl yorumlar hepsi bloglar arası dostluğun bir göstergesi….Herkese çok teşekkür ediyorum.

Blogları hakkında fikir edinmek istediğim o kadar çok kişi var ki hangisini seçsem bilemiyorum…. Bloğumu ziyeret eden, izlemeye alan herkes bu soruları cevaplayabilir...

Şimdi gelelim hardal soslu patates salatasının tarifine ...Aslında çok basit, değişik malzemeler katılarak farklı sunumlar, farklı lezzetler yaratılabileck bir salata. Hardalın verdiği aroma ile patates çok güzel uyum sağlıyor..



Gereken Malzemeler:
  • 4 adet haşlanmış patates
  • 4-5 adet kornişon turşu
  • 4 adet taze soğan
  • 1 çay bardağı dilimlenmiş yeşil kokteyl zeytin
  • 1 limon
  • 1 yemek kaşığı hardal
  • 1 tatlı kaşığı kurutulmuş toz fesleğen
  • yarım demet dereotu
  • yarım çay bardağı zeytin yağı
  • nar ekşisi ( istenirse)
  • üzerine nar ve kurutulmuş domates

Yapılışı:

  • Haşlanmış patatesleri, taze soğanları, kornişon turşuyu küçük küçük doğrayın derin bir kaba alın.Üzerine zeytinleri ilave edin.
  • Başka bir kapta limon suyu, hardal, zeytin yağı ve nar ekşisini karıştırın.
  • Hazırladığınız salata sosunu patateslerin üzerine dökün. Hafifçe patateslerin şeklini bozmadan karıştırın.
  • Servis tabağına alın.Üzerini kıyılmış dereotu, nar taneleri ve kurutulmuş domates ile süsleyin.


16 yorum:

CAHİDE dedi ki...

Salata nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.Seninle tanışmak güzeldi...

Baharat tadında dedi ki...

Immm çok lezzetli görünüyor, ben genelde yağ yerine mayonez kullanıyorum , hardalı hiç denemedim aklımda bulunsun mutlaka denicem canım. Patates salatasını çok seviyorum yaa canım çekti bak şimdi :))

kalpkurabiye dedi ki...

mine ablacımmmm ellerine sağlık salata nefis mimde nefis cidden burada çok güzel arkadaşlıklar var coğrafya önmeli değil asıl olan gönüller bu da herşeye yetiyor..

Saglıklımutfak dedi ki...

Minem eline sağlık canım görüntü süper lezzette öyledir eminim. sevgiler tatlım

Aysultan... dedi ki...

aLTTAKİ KURABİYELER ÇOK GÜZELLER :))
ELELRİNE SALIK,BU SALATAYI BENDE ÇOK SEVERİM SEVGİLER:))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık..
Yaşamın güzellıklerı hep senınle olsun.
Sevgilerle ...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık salatan hari
ka kucak dolusu sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

İnan çok isterdim seninde orda olmanı...Tanışırdık kaynaşırdık ne güzel:))
salata nefis görünüyor canım
ellerine kollarına sağlık
kocaman öpüyorummm

Esra dedi ki...

Slata narlı narlı pek güzel gözüküyor,ellerine sağlık...

ceylin dedi ki...

Evet gerçekten nefis görünüyor ama ben ilk bakışta o kırmızı narları ve biberli zeytinlerini gördüm, onlara sulandım desem :)))
Bayılırım onlara.

Tüm malzemelerin tadını tahmin bile edemiyorum. Eline sağlık canım benim.

iyi bak kendine
sevgiler

Esma Ercengiz dedi ki...

Minecim iyi ki önermişim...
Süpersin...
Sevgiler

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım mimini zevkle okudum. İyi ki gelmişsin blog alemine diyorum. Böyle güzel lezzetleri gördük seninle. Yemek içinde ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Patates salatasına bayılırım birde bol summak oldumu yemeden duramam :)Sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bu arada listendeki 2. şarkın benim şarkımla ortak. Çok sevindim Süperrr.

Unknown dedi ki...

selam mineciğim patates salatasında nar hiç kullanmamıştım ama çok şık bir görüntü olmuş ellerine sağlık birdahaki sefere nar serpicem sevgiler

nesrin dedi ki...

Yine mimlendiginize sevindim.Sizi biraz daha tanimis olduk.Zeytin yesili patateslere cok yakismis.Elinize saglik.

Peri Sofrası (Nurperi) dedi ki...

Mine Hanım merhabalar, sizin tarifiniz de oldukça güzel görünüyor, yeşilliklerle hardalın uymunu da merak ettim doğrusu, en kısa zamanda denemek istiyorum. Ellerinize sağlık, Eskişehir'den selamlar:))

theme design by GeCe