7 Şubat 2010

Kestane Şekerli Kurabiye

Aslında bu yazı birazda gecikmiş olarak bu sayfalara geliyor. Okulların kapandığı ilk hafta kızımın sınıf arkadaşları ve annelerinden oluşan bir grup, hafta sonunu Uludağ'da geçirmek için çocuklarla iki günlük bir gezi planlamıştık. İki günlük gezi hava şartlarından kapanan yol nedeniyle ne yazıkki bir gün ile sınırlı kaldı. Ama buna rağmen İzmir'de bırakın karı, kışı bile neredeyse görmeyen çocuklarımız çok keyifli ve mutluydular. Tabii ki bizlerde..

Her Bursa seyahatinde yaptığım gibi bu defa da kestane şekeri almadan geri dönmedim. Dönüş yolunda Kafkas Şekerleme firmasından aldığımiz kestane şekerleri ile de bu kurabiyeleri hazırladım....


Gereken Malzemeler:
  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 5 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
  • üzerine pudra şekeri
  • içi için bir su bardağı kestane şekeri (kırık kestane şekeri de olabilir )

Yapılışı:

  • Oda sıcaklığındaki tereyağını, sıvı yağı ve pudra şekerini iyice karıştırın.
  • İçine yoğurt, un, kabartma tozu ve vanilya ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın.
  • Hamuru 20 dakika dinlendirin.
  • Merdane yardımıyla hamuru açıp geniş ağızlı bir bardakla yuvarlaklar çıkarın.
  • Yuvarlak hamurların yarısının ortasına kestane şekeri koyup diğer taraftan kapatın.
  • Hamurların kenarlarını çatalın uç kısmı ile bastırarak kapatın.
  • Yağlanmış fırın tepsisine alın, önceden ısıtılmış 170 derece fırında kurabiyelerin üzeri pembeleşinceye kadar pişirin.
  • Kurabiyeler ılınınca üzerine pudra şekeri serpin.

  • Kurabiyelerin içine kestane şekeri yerine değişik reçellerde koyabilirsiniz.
  • Rendelenmiş elmayı şekerle pişirerek, tarçın ilavesi ile de iç hazırlayıp kurabiyelerin içine koyabilirsiniz.

16 yorum:

lalelimutfaklar dedi ki...

ziyaretiniz ve guzel yorumunuz icin cok tesekkur ederim.kestane sekerini cok severim. degisik bir tarif .ellerinize saglik. sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nasılda güzeldir ellerine sağlık canım:)sevgiler

Hayattan Azıcık dedi ki...

Enteresan bir fikir olmuş ellerine sağlık sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

biri kestane şekerimi dedi. Bende akan sular durdu. bayılırım. içinde dışında ne olursa olsun hemde. eline sağlık mineciğim. :)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Kestane dolgulu kurabıye nefis görünüyor..
Ellerıne sağlık.
Sevgilerle..

Sevil Şahin dedi ki...

minecim kestane canavarı olarak bu tarifini not ettim bile ellerine sağlık
sevgiyle kal

nesrin dedi ki...

Bizim Izmit`in de kestane sekeri meshurdur.Ama Berlin`de taze olmayacagini düsündügümden almaya hic cesaret edemedim.Güzel hatiriniz icin bir kere deniyecegim.Sevgiler...

Tarif diyarı dedi ki...

Mine hanım ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ediyorum. Ben kestane şekerine bayılırım birde kurabiye ile bir araya gelince lezzetinin güzelliğini tahmin ediyorum.Elinize sağlık.Tariflerinizin hepsi birbirinden güzel görünüyor.Sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

mine abla bursa harikadır çok severim benn izmiride seveceğim biliyorum:))bu kurabiyeleri sevdim bilee:)) bu arada güzel yorumun için çok teşekkür ederimm öpüyorumm kocamannn

nuralp dedi ki...

OYYY OYYY OYYY... BURSA'LI BİRİ OLARAK BAYILIRIM KESTANE ŞEKERİNE... HELEDE KAFKAS KESTANE ŞEKERİNİN YERİ APAYRIDIR... KURABİYE İÇİNDE KULLANMAK HARİKA FİKİR. EN KISA ZAMANDA DENİYECEĞİM... SEVGİLER...

Keyf-i Mekan dedi ki...

Mine Hanım ellerinize sağlık, kurabiyeler nefis görünüyor. Bloğunuzda harika...(Nazife)

Unknown dedi ki...

aaaaa:)çok güzeeeel tam aradığım tarif hamurunun tarifini aldım canım yengem Türkiye den hurma cezeryesi getirmiş bende içine onlardan koyup değerlendiririm paylaştığın için teşekkürler eline sağlık sevgiyle kal

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben kestaneyi çok seviyorum bu soğuk kış günlerinde. Kurabiyeside çok güzeldir eminim. Deneyeceğim. Sevgiyle kal.

mine dedi ki...

Sevgili Mine,

Yorumun için çok teşekkürler.Site daha çok yeni ben de çok acemiyim...Seninle tanıştığıma çok sevindim.Siten çok güzel, sanırım ağustostan beri aktif, sitedeki müziklere de bayıldım.Acaba ben de böyle birşey yapsam nasıl olur? Görüşmek üzere, sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Oo ellerine sağlık canım şahane bir görüntüsü var...

BERRİN İLTER dedi ki...

harika gorunuyor.ellerinize sağlık
hiç aklıma gelmemişti çok lezzetli olacağına eminim denemeliyim:)

theme design by GeCe