25 Şubat 2010

Kıymalı Mantı Makarna

Mantı bizim evde kızım ile benim çok sevdiğimiz bir lezzet. Ancak çok zaman eve geç gelince hamur açmak, hazırlamak zor oluyor. Hazır ürünleri de evde kullanmadığım için mantı makarna bana daha pratik geliyor mantının tam yerini tutmasa da...
Herkesin Kandili Kutlu Olsun...

Gereken Malzemeler:
  • Yarım paket mantı makarna
  • 250-300 gr yağsız kıyma
  • 1 adet soğan
  • 3-4 dal taze soğan
  • bir kase kadar kıyılmış maydanoz
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2-3 diş ezilmiş sarımsak
  • 2 su bardağı su
  • dereotu
  • yemeklik zeytinyağı

Yapılışı:

  • Soğanları yemeklik doğrayın. Yağda hafifçe soldurun.
  • Üzerine kıymayı ilave edin, çevirerek kavurun.
  • Kıyma pişince salçasını ve maydanozunu ilave ederek bir kaç kez karıştırıp ılınmaya bırakın.
  • Ilınan iç malzemesini küçük bir çay kaşığı yardımıyla iyice bastırarak mantı makarnaların içine yerleştirin.
  • Bu işlem bitince bir tencereye yaklaşık 2 su bardağı suyu (su miktarı göz kararı makarnaların bir iki parmak kadar üzerini geçmeli) bir kaç damla yağ ile koyup kaynamaya bırakın.
  • Kaynayan suyun içine yavaş yavaş doldurulmuş mantı makarnaları koyup makarnalar yumuşayıncaya kadar haşlayın.
  • Yumuşayan makarnaları delikli bir süzgeçle servis tabağına alın.Üzerine sarımsaklı içine kıyılmış dereotu karıştırdığınız yoğurdu dökün.



36 yorum:

CAHİDE dedi ki...

Makarnan nefis olmuş ellerine sağlık.Kandilin mübarek olsun arkadaşım...

Federica Simoni dedi ki...

che buona la pasta!! mmmm...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Günaydııın. Makanaya bayılırım. Hemde kıymalı salçalı olursa offff yemede yanında yat. Şimdi diceksin ki alt tarafı makarna işte. Olsun benim en sevdiğim yemek. Hergün bıkmadan yerim. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Merhaba arkadaşım,emegine saglık.
Bir avuç dua, bir kucak sevgi,
Sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri,
Bir sıcak gülümseme, daha da yaklaştırır bizi birbirimize.
Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kandilin mübarek olsun.
Sevgılerr..

Mutfak Dili dedi ki...

Bu mantıyı çok seviyorum. Ellerine saglik. Ne zamandır yapmıyordum hatırlatdığın için teşekkürler.

Esma Ercengiz dedi ki...

Günaydın Minecim..
Bu mantı makarna bizim evde de çok sevilir. Hakiki mantı yerini tutmasa da benim için bir kurtarıcı..
Ellerine sağlık...

Pembe Tatlar dedi ki...

Hayırlı kandiller...
Tüm dualarınız kabul olması dileğiyle...

Saglıklımutfak dedi ki...

Minem canım arkadaşım. eline sağlık bayılırım makarnanın her çeşidine. Mevlid kandilin mübarek olsun canım . Allah dualarımızı kabul etsin inşallah . sevgiler

hdidem95 dedi ki...

Mübarek Mevlid kandilinizi kutlar, herşeyin gönlünüzden geçtiği gibi olmasını temenni ederim. Kandiliniz mübarek olsun.

Unknown dedi ki...

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Mine'ciğim mantı olsunda neden olursa olsun.harıka görunuyor:)ellerıne saglık.hayırlı kandıller sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

Teşekkürler Minecim
sana da hayırlı kandiller dilerim...Makarna nefis olmuş ellerine sağlık bayılırım makarnaya her gün yiyebilirim...

Unknown dedi ki...

Sizi tanidigima ben de cok sevindim... Blogunuzda, faydalanabiliecegim bircok tarifiniz var, hepsi de birbirinden leziz... Mübarek Mevlüt Kandilinizi kutluyor, sevgilerimi yolluyorum....

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

kandilimiz mübarek olsun inşallah.

LEZİZCE dedi ki...

Bu gece peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa S.A.V 'in dünyaya şereflendirdiği gecedir. O peygamber ki insanların sapıklıkta sınır tanımadığı, cehalette en üst seviyelere ulaştığı, küfür ve şirkin kölesi olduğu bir zamanda dünyaya şeref vermiş ve dünyaya ilahi bir nur, rahmani bir şifa olmuştur.. Dularımız bu gece eksik olmasın, kalplerimiz imanla dolsun, kandiliniz mübarek olsun..

Atike Momini Ziya dedi ki...

ellerinize sağlık derken, mubarek gününüzü de tebrik eder, hayırlarla geçsin diyorum...
görüşmek dileği ile ..en içten dua ve sevgiler...

nesrin dedi ki...

Sizin de kandiliniz kutlu olsun.Makarnaniz eminim cok güzel olmustur.Ben en son cok kücük makarnalari kullanmistim,o yüzden yapamadim sanirim.Manti kalabalik aileler icin zor bir yemek.Elinize saglik.Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım çok güzel görünüyor çok severim.ellerine sağlık.sevgi ve saygılarrr...

Unknown dedi ki...

Canim seninde kandilin mübarek tümdualarin kabul olsun

Şehnaz dedi ki...

makarna harika görünüyor tatlım...kandilin mübarek olsun...sevgiler...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Bu kudretli gecenin, bizlere hayırlara iyiliklere vesile olmasını temenni ediyor, mevlüt kandilinizi kutluyorum. Sevgiyle sağlıcakla kalınız.

Afet Ergü

annesiningülü dedi ki...

Hep yapmak istediğim ama tembellik edip yapmadığım bir tarif :)

kandilizi mübarek olsun

umutluhayat dedi ki...

makarna mantını görüpte imrenmemek imkansız ellerine sağlık.
kandilin kutlu olsun

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm.. hiç böyle yapmmaıştım ben bu makarnayı güzel fikir deneyeceğimm:) kandiliniz mibarek olsun.. mügeye ve sana sonsuuuuzzz sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis canım çekti doğrusu ellerine sğlık
hayırlı kandiller

Birsel ve İrem dedi ki...

Mantı Makarnayı ben de çok severim. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Hayırlı kandiller...

Sevil Şahin dedi ki...

Makarnan super olmuş canım ellerine saglık afiyet bal olsun minecim..
Rabbim;
dara düşünce sabır,Sabrı bulunca şükür ,Şükre erince rahmet ,Rahmete dalınca ihsan eyleyip gönünden geceni nasip etsin .
Kandilin mübarek duaların kabul olsun arkadaşım
sevgiler

nurşen dedi ki...

Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun.

Dilek Mutfakta dedi ki...

canım,hayırlı kandiller....

TAZE NANE dedi ki...

ELLERİNİ AÇ MELEKLER GÜL KOYSUN, GÜLÜ KOKLA YÜREĞİN SEVGİ İLE DOLSUN.
BU DÜNYA SANA VE SEVDİKLERİNE HEP CENNET OLSUN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

TAZE NANE dedi ki...

Bayırılırım makarnaya. Ne güzel görünüyor.

İnci Yemek dedi ki...

Kandilin kutlu olsun canım.Evinden bereket eksilmesin bütün duaları kabul olsun işallah.
makarna nefis görünüyor ellerine sağlık.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Gül bahçesine girenler gül olmasalar da gül kokarlar. Kainatin en güzel gülünün kokusunun üzerinizde olmasi temennisiyle... Iyi Kandiller..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ayyy nedir bu yaaa, harika görüntü ellerine sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İçten yorumlarınız, dilekleriniz ve kutlamalarınız için çok teşekkür ederim. Sevgiler.

Burcu dedi ki...

Tarifiniz cok leziz gozukuyor.Cok aradim manti makarna tarifi internette.Buldugum tarifler hep kiymayi cigden koyup makarnayla haslama olarak yapiliyordu.Sizin ki cok daha lezzetli gozukuyor acikcasi.

Denemeye kadar vermistim bugun, ici hazirladim.Amma velakin manti makarnalarim cok kucuk, ne yapsam sokamadim makarnaya ic malzemeyi.Saglik olsun, bende artik ayrica ustune sos olarak servis etmeye karar verdim.Cok da canim cekmisti icini doldurmak, napalim artik ders oldu bana, bir dahakine daha iri makarnalar secmeliyim :) Elinize saglik.

theme design by GeCe