22 Şubat 2010

Limonlu Kurabiye

Limonlu Kek, Limonlu İrmik Tatlısından sonra arşivimde bulunmasını istediğim limonlu bir tarif daha. Kurabiyelerde, sütlü tatlılarda ve keklerde limon rendesinin verdiği aromayı ve kokuyu çok seviyorum. Limonlu kurabiyede bu nefis tatlardan biri...

Gereken Malzemeler:

  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ (yemeklik zeytinyağı kullandım)
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 adet limonun suyu
  • 1 çay bardağı ince kıyılmış antep fıstığı
  • 1/2 tüp Dr.Oetker limon aroması
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Üzerine pudra şekeri (istenirse)

Yapılışı:

  • Toz şeker ve yumurtayı mikserle çırpın.
  • Üzerine sıvıyağ, limon suyu, çekilmiş antep fıstığı ve limon aromasını ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Kabartma tozu ve un ilavesi ile yumuşak bir hamur yapın.
  • Buzdolabında 20 dakika dinlendirin.
  • Hamurdan parçalar koparıp yuvarlak şekil vererek yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  • 175 derece önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleinceye kadar pişirin.
  • Fırından çıkardığınız kurabiyeler ılınınca pudra şekeri serpin.



24 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık limon kokuus miss gibi olur baylırım...

İnci Yemek dedi ki...

Miss gibi limon kokusu buralara kadar geldi:)canım ellerine sağlık bayılırım limonlu her şeye:)
kucak dolusu sevgiler..

Şehnaz dedi ki...

minecim gecenin bu saatinde mis kokulu bir tarifle karşılaştım...çok güzel görünüyor..nasılda canım çekti...artık birkaç gün sonra yapabilirim...çünkü bugün kek yapmıştım....sen bu limon araomasını bir tarifinde daha kullanmıştım... o yüzden aşinayım...çok merak ettim...inşallah deneyeceğim...ellerine sağlık tatlım.....

umutluhayat dedi ki...

çok nefis görünüyor ellerine sğlık canım

nesrin dedi ki...

Mis gibi limon kokmustur.Elinize saglik.Sevgiler...

buzlubadem dedi ki...

Çok hoşuma gitti, limonlu kurabiyeyi denemek istiyorum. Limon aromasını ilk defa duydum, limon kabuğu rendesi yeterli gelmez mi ki?

Mert dedi ki...

harika görünüyorlar

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinizze sağlık.harika görünüyor.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

ooohh mis gibi kokmuştur o kurabiyeler. minecim ellerine sağlık . mimi unutmadım canım uygun bir zaman bekliyorum sevgiler

Tarif diyarı dedi ki...

Elinize sağlık kurabiye nefis olmuş limon aroması ayrıbir lezzet veriyor

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Kokuyu takip ede ede blogunu buldum. Miss gibi limon kokusunun mutfağa dolmasına bayılıyorum. Çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

sarımutfak-hande dedi ki...

limonlu tatları severim bende yaptım en kısa sürede koyucam tarifimi ellerine sağlık canım
sevgiler

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Ellerine saglik..
Limon çok güzel yakisiyor tatlilara, kurabiyelere, keklere pastalara..
Kokusu yetiyor zatenn :))

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık bu aralar limonlu tarif arıyordum zaten lezzetinden çatlamış olan bu kurabişleri hemen defterime yazıyorum:))

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Hiç denemediğim bir tarif, nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Afiyet olsun. Sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

ne güzel görünüyor ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım mine,sen istanbula gel ben senin için özel etkinlik düzenlerim:)))
kıyamam sana:)inşallah bir gün beraber kek kurabiye yaparız,uzun uzun sohbetler ederiz:)
kurabiyeler nefisss,limonlu limonlu bayılırım canım,
ellerine sağlık
sevgi dolu öpücükler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım mine,sen istanbula gel ben senin için özel etkinlik düzenlerim:)))
kıyamam sana:)inşallah bir gün beraber kek kurabiye yaparız,uzun uzun sohbetler ederiz:)
kurabiyeler nefisss,limonlu limonlu bayılırım canım,
ellerine sağlık
sevgi dolu öpücükler

KUZEYİN KIZI dedi ki...

Kurabiyeler harika.Bu kadar güzel kurabayelr yaptığın için seni Mimliyorum:))) Bloğuma uğraman gerekecek canım kolay gelsin:))

Narince dedi ki...

Ben de severim limonlu, ben de!

cansudere dedi ki...

kurabiyenin her türlüsü çok güzel olur sevgiler..

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Mineciğim, süper bir tarif. Şimdilerde sıvı yağlı tarif araşındayım. Seninkini de ekledim listime

Unknown dedi ki...

nasıl güzel görünüyorlar öyle ellerinize sağlık

İlknur dedi ki...

Merhabalar,limonlu tatları çok severim.Kesinlikle deniycem..Ellerine sağlıkk..

theme design by GeCe