18 Şubat 2010

Muhallebili Ayva Tatlısı

Duymuşsunuzdur mutlaka büyüklerimiz "ayva bol olursa kış çok sert olur "der. Bu yıl İzmir'de pazarda ayva bulmak o kadar zor ki. Oturduğum yerdeki semt pazarı çok büyük olmasına rağmen tek bir tezgahta bulabiliyorum. O yüzden de ayvanın zamanı geçmeden bu tarifi yayınlamak istedim. Meyveli tatlıları, özellikle de ayvanın mayhoş tadını seviyorsanız denemenizi tavsiye ederim.

Gereken Malzemeler:
  • 1 kg ayva
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
Muhallebi için:
  • 1 kg süt
  • 4 yemek kaşığı(tepeleme) un
  • 1 su bardağı şeker
  • 3-4 yemek kaşığı tereyağı
Üzerine:
  • Hindistan cevizi, ince kıyılmış ceviz, dövülmüş antep fıstığı ve vişne taneleri
Yapılışı:
  • Ayvaları rendenin iri tarafı ile rendeleyin.
  • 1,5 su bardağı şeker ile su ilave etmeden ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Tepsinin altına pişen ayvaları yerleştirin ( Bu ölçü için yuvarlak Borcamın küçük boyunu kullandım)
  • Ilınan ayvaların üzerine iri kıyılmış cevizleri serpin.
  • Muhallebi için süt ve şekeri kaynatın.
  • Başka bir tencerede tereyağ ile unu pembeleşmeden çok hafif kavurun.
  • Kavrulan unun üzerine kaynamış sütü ilave edin.Çok hızlı karıştırarak topaklanmasını önleyin.
  • Muhallebi gibi pişirin, göz göz olunca ocaktan alın.
  • Muhallebiyi 5 dakika mikserle çırpın.
  • Tepsideki ayvaların üzerine dökün. Hindistan cevizi, antep fıstığı, dövülmüş ceviz ve vişne taneleri ile süsleyin.





23 yorum:

CAHİDE dedi ki...

İzmirdesin demek,çocukluğumun memleketinde.İlkokulu bitirene kadar oradaydık.Ürkmeze bağlı bir köyde.Çok güzel günlerdi.Burnumda tüttü şimdi:(
Tatlın çok nefis ellerine sağlık...

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor. Ayva tatlısı bana ağır gelir biraz. Ama bu tarif çok aklıma yattı :) Süt deyince bende akan sular durur.

umutluhayat dedi ki...

rendelenerk yapılan ayva tatlısını hiç duymamıştım çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Sevgili Mine,

Sarmaşık Eczanesinin sahibi Handenur beni mimlemiş, iznin olursa ben de seni mimlemek istiyorum.
Muhallebili ayva çok hoşuma gitti, pratik bir tarif, ama dediğin gibi artık ayva bulmak biraz zor.Sevgilerimle...

nesrin dedi ki...

Mine Hanim,
Tatliniz bir sant eseri gibi.Ayva bana cocuklugumu hatirlatti.Babaannem kocaman bir tane alir,vitrinde saklardi.Olgunlasinca yerdik.Ne güzel kokardi.Gercekten ayvayi artik göremiyoruz.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

hayırlı cumalar canım ayva tatlısını her şekilde severek yerim senin tarifinde ilgimi çekti ben ayvayı markete hemen hemen her gidişimizde görür oldum sanırım sizin ayvalar kaçıp buray gelmiş:)))
mutlaka deneyip yazıcam sevgiyle kal

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor. Bu aralar ayva bol evet. Sert bir kışı geride bıraktık sanırım. Sevgiyle kal.

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok nefis görünüyor. Ayvayı çok severim ben. Bunu da deneyeceğim. Bu arada beni mimlemişsin. İlk fırsatta cevaplayacağım arkadaşım..
Öpüyorum sevgiler.
Esma

Papaz Her Zaman Pilav Yemez dedi ki...

nefis,
denemeliyim bendeee..

Limonlu Kek dedi ki...

Mineciğim hani diyorsun ya kilo problemim yok, tatlıları istediğim gibi yiyebilirim diye, vallahi çok kıskandım, ne şanslısın :) Sevgiler...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Harika ötesi görünüyor.Ne güzel bir tatlı.Hemde çok hafif ve lezzetli oldugu belli.Ellerine sağlık

keskinli dedi ki...

hic yemedim ayva tatlisini ama görünüm sahane ellerine saglik izmire de alamnyadan kucak dolusu sevgiler mine hanimcim ....:))

Saglıklımutfak dedi ki...

OOOFF OOFFF OOFF . REJİMDEKİ ARKADAŞLAR SİZ BAKMAYIN. MİNECİM ELLERİN DERT GÖRMESİN BİR DİLİM YOLLA CANIM SEN BANA KEYİFLE YİYELİM . İYİ HAFTA SONLARI. SEVGİLER

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacım harikasın yinee:)) ellerine sağlık mügeyi ve seni öpüyorumm:))

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika olmuş bence bayılırım ayva tatlısına. gerçekten de bu yıl ayva çok yoktu eh zaten biz denizlide kış da görmedik sayılır:(
Hoşçakal..

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Aman Allah'ım ne güzel birşey bu böyle Mine'cim... Bu hafta sonu deneyeceğim. Bayılırım ben ayvaya :)

Ellerine sağlık... Hayırlı cumalar

Hatice dedi ki...

genelde elmayla yapılıyor, ayvayla da güzel bir lezzet olmuştur, çok şık görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine saglık afiyet bal olsun çok nefis olmuş..

Mutfak Dili dedi ki...

Sitenize bakdım ama inanın hangi sine yorum yazacagımı şaşdım . Tek kelimeyle muttesem. Sade bu kadar harika resimler yazılar. Maşallah. diyorum. ve benim dha büyümeme lazım diyorum. Ozellikle resimler + yemeklerin farkl sunumu. Özellikle çorbaları oyali mendil üstünde sunmak. Mukemmel. Hangi makineyi kullandığınızı sora bilirmiyim. BAşarılar dilerim. Ellerinize gönlünüze saglik.

Mutfak Dili dedi ki...

Sag koşedeki saat şeklide cok tatlı olmuş. Harika bir site. Saati nerden aldıgınızı merak .

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Hepsi tarifimden daha tatlı idi. Mutfak Dili aramıza hoşgeldin.Aslında çektiğim resimler çok amatör .Ama çekerken tarifi ön plana çıkaracak renkleri kullanmaya çalışıyorum. Beşamel Soslu Brokolide anlattığım renk üçgenini düşünerek.Kullandığım makina Canon Ixus 750 makinanın bir çok özelliğini bile bilmiyorum.
Sevgiler.

cansudere dedi ki...

ellerine saglık canım

Esma İzgialp Tanglay dedi ki...

Ayvayı çok severim. Ellerinize sağlık:))

theme design by GeCe