9 Şubat 2010

Peynirli Ispanaklı Muska Börek

"Tatil az geldi , keşke bir hafta daha tatil olsaydı, sabah erken kalkılır mı?" iki sabahtır bizim evde aynı sözler. Erken kalkılır mı dediği de saat 8.00. Her sabah aynı tiyatro....

Prensesin sabah kalkma problemi . Böyle oluncada hiç yemek seçmeyen prenses sabah ne yesem acaba deyip masadakileri iyice bir süzer, karar verinceye kadar da bir on dakika geçer. Çeşidi bol tutmalıyım ki çabuk karar versin... Galiba bir çok evde sabah aynı problem yaşanıyor. Aslında onlarda haklı belki, çalışan annenin çocukları . Ne anneye, ne uykuya doyabiliyorlar....

Sabah kahvaltısı için hazırladım, peynirli ıspanaklı muska börekleri . Belki yarın sabah karar vermesi daha kısa sürer...


Gereken Malzemeler :
  • 2 adet yufka
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı zeytinyağı

İç malzemesi

  • 1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • 250 gr ıspanak
  • karabiber

Üzerine:

  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • susam

Yapılışı:

  • Rendelenmiş peynir ve temizlenmiş, yaprak kısımları ince doğranmış ıspanakları biraz karabiber ilavesi ile iyice karıştırın (peynirin tuzu yeterli olacağı için tuz ilave etmedim).
  • Süt, yoğurt ve zeytinyağını da başka bir kapta iyice çırpın.
  • Yufkaları 4 parmak genişliğinde şeritler halinde kesin.
  • Kenar kısımdaki yufkaların uzunluğu ile orta kısımdaki yufkaların uzunluğu farklı olacağı için orta kısımdaki uzun şeritleri iki parçaya ayırabilirsiniz.
  • Her bir yufka parçasına sütlü, yoğurtlu, zeytinyağlı karışımı sürün.
  • Yufkanın uç kısmına (köşesine) peynirli ıspanaklı harcı koyun ve bir sağa bir sola döndürerek muska şeklinde sarın.
  • Tüm yufkalar bitinceye kadar bu işlemi tekrarlayın.
  • Yufkaların uç kısmına, kapanması için yumurta akı sürebilirsiniz.
  • Muska şeklindeki böreklerin üzerine yumurta sarısını sürüp susam serpin.
  • Yağlanmış tepsiye dizip, önceden 175 derece ısıtılmış fırında böreklerin üzeri kızarıncaya kadar pişirin.




  • İç harcındaki ıspanakları pişirmeden kullandım. Börek pişinceye kadar içindeki ıspanaklarda pişiyor.
  • Muska börekleri yağda kızartarakta pişirebilirsiniz. Hafif ve daha sağlıklı olduğu için fırında pişirmeyi tercih ettim.

26 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

citir citir harika gorunuyor ellerine saglik umarim prenses yarina seni yormaz.sevgiler.

Behiye Sönmez dedi ki...

Minecim ellerine sağlık,çıtır çıtır tam kahvaltılık, prensesine de afiyet olsun..

Benim oğluş saat 9 ile 3 arası anaokuluna gidiyor.sabahları bizde de aynı telaş var:)7:30 da kalkıyorum,8:00 de arda yine de zor yetişiyoruz..

CAHİDE dedi ki...

Eminim bu güzel lezzete hayır dememiştir.Benimkilerde de aynı dert var:)
Ellerine sağlık canım...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

kokusunu duyar gibi oldum:)harıka görunuyor ellerıne sağlık canım

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Minik afacanlarsiz hayatin tadi olmuyor:) Senin ki secemiyor, benimki hic yemiyor:) Gulumsettin beni gece vakti.

Boreklerde ayrica nefis gorunuyor, ellerine saglik.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

İnci Tanem ;
Ellerıne sağlık...afiyetler olsun bereketi ile..
Yaşamında kolaylıklar diliyorum.
Kızımı öpüyorum doya doya..

( Yazın İzmir e geldiğimde gercek den de öpeceğim kızımı doya doya...)

Sevgilerle...

Saglıklımutfak dedi ki...

eline sağlık canım. nefis. sabah da yemesi ne keyifli olur bu börekleri:)

İnci Yemek dedi ki...

Minecim epeydir gelemedim canım::)
börek kokusuna geldim süper görünüyor prenses yemiştir umuyorum
sabah o saatte, benim çocuklarada
bir şey yedirebilmek çok zordu. hala öyleler:)ellerine sağlık canım, sevgilerimi bıraktım ..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Canım emegine ,yüregine saglık. Çok güzel görünüyor. Asla hayrı dıyemeyecgım bır lezzettir..
Sevgiler..

birsence dedi ki...

börek bir güzel altındaki etamin işlemeli örtü ayrı bir güzel..ellerine sağlık arkadaşım...

*****
bu ay YE ETKİNLİKLERİ'nin ev sahipliğini ben yapıyorum..Davet yemekleri konulu etkinliğime senide mutlaka bekliyorum....

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

merhaba canım
böreğin çok lezzetli ve iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ahh. sevilmezmi bu güzellik hiç..
afiyetler olsun
çok sevgiler.

nesrin dedi ki...

Ben ne yazik ki cocuklarim uyandiginda coktan iste olmaliyim.Bebekliklerinden beri uykudan uyanislarini izlemek beni cok mutlu eder.Konuyu biraz saptirdim.Böregin görüntüsü anne elinden cikmis gibi. Elinize saglik.

BAL TATLISI dedi ki...

hımm harika görünüyor bence bu güzelleği görünce prenses her sabah daha uzun düşünür böylece sık sık pişirmenizi sağlar

Şehnaz dedi ki...

ÇITIR ÇITIR NEFİS BİR GÖRÜNTÜ...SEN YAPARSINDA GÜZEL OLMAZMI CANIM ARKADAŞIM...ELLERİNE SAĞLIK TATLIM.....

KEYFESEYRAN dedi ki...

Sabah sabah canı istemiyordur bizlerin bile iştahı 10 da açılıyor sonrada kapanmıyor börekler çıtır çıtır eline sağlık

Narince dedi ki...

Mine'ciğim şu sabah kalkma problemi bizde de var. Her sabah aynı telaşe, yaz tatiline diktik artık gözümüzü.

Tijen dedi ki...

Ben de borek istiyorum bugunlerde...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Ispanakları çiğden koyma fikrini çok sevdim. Yerelması tarifinizi gördüm, portakal suyuyla da denemek isterim. Size afiyetler olsun. Sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

minecim mis gibi olmuş tatlım
ellerine saglık afiyet bal olsun
sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Mineciğim gün gelir inşallah yüzyüze de görüştüğümüz toplantılar yapılır, kimbilir ben belki İzmir'e, yada sen belki İstanbul'a gelirsin, belli mi olur. Ama zaten devamlı takipteyim kaçışın yok :) Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm geç kaldım birazcıkk:)) ama böreğin harika olmuşşş öpüyorumm kocamannn

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım, aslına bakarsan her Pazartesi sabahı ben de "niye haftasonları bu kadar çabuk bitiyor" diyerek uyanıyorum:)).
Bu börekler sayesinde ne yiyeceğini seçmek hiç de zor olmasa gerek. Ama kahvaltı sofrasında böyle börekler olursa bu sefer de böreklerden kendimi alamayıp geç kalma ihtimalim olabilir benim:)).
Ellerine sağlık ablacım, nefis kızarmış börekcikler..
Öpüyorum sizleri....
aslı

Unknown dedi ki...

ohh mis gibi görünüyor ellerine sağlık:)sevgiler...

melosh dedi ki...

Eline sağlık canım..
Sevgilinizin, eşinizin, arkadaşlarınızın, sevdiklerinizin, blogcanlarınızın sevgililer gününü kendi yazdığınız özel mesajlı kartlar ile sitenizden veya mail gönderek kutlamak isterseniz.Size özel kartlar hazırlayabilirim blogcanlarım
http://melosh34.blogspot.com/ not bırakmanız yeterli

Yonca dedi ki...

pazar misafirim var hangisini görsem tamam bunu deneyeyim diyorum ,çok güzeller elinize sağlık..Tuzlulardan başlayayım tatlılardan çıkayım en iyisi..

theme design by GeCe