4 Şubat 2010

Portakallı Kek

Bloglar arasında o kadar çok denemek istediğim tarifle karşılaşıyorum ki çoğunuda not ediyorum. Ama bir gün sonra başka bir tarif daha gelince hangisini deneyeceğimi şaşırıyorum. Bazen de kendi tariflerimden onlara sıra gelmiyor.
Portakallı kekte uzun süredir denemek istediğim tariflerden biri. Sevgili Aslı'nın (kristalkelebek) çok severek takip ettiğim sitesinden almıştım. Sadece içine ceviz ilave ettim ve üzerine de süslemek için portakallı glazür hazırladım. Çok yumuşak, Aslı'nın dediği gibi buram buram portakal kokan bir kek oldu. Aslı'ya tarifi için çok teşekkürler.....

Gereken Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağından bir parmak fazla sıvıyağ
  • 2 adet portakalın suyu (sıkılacak)
  • 2 adet portakalın kabuğunun rendesi
  • 1 adet portakal (soyulup, küçük küpler halinde doğranacak)
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
  • 1 paket kabartma tozu

Portakallı Glazür için:

  • 1 adet portakal
  • 4 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları şeker ile şeker eriyene kadar iyice çırpın.
  • Daha sonra sıvıyağı, portakal suyunu, unu, kabartma tozunu ve portakal kabuğu rendesini sırasıyla ekleyip iyice karıştırın.
  • Kabuğunu soyup ufak küpler şeklinde doğranmış bir adet portakalı ve cevizi de ekleyip hafifçe karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbına kek karışımını boşaltın.
  • Önceden 175Cº’ye ısıtılmış fırında kürdan ucu temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Fırından çıkardığınız keki ılınmaya bırakın.

Portakallı glazür için:

  • Bir portakalın kabuğunu soyun. Kabuğu ince şeritler halinde kesin.
  • Bir miktar su ile 5 dakika kadar kaynatıp suyu dökün. Bu işlem portakal kabuklarının hafif acımsı tadını alıyor.
  • Kabuğunu soyduğunuz portakalın suyunu sıkıp hafif haşlanmış kabuklara ilave edin. Toz şekeri de ilave edip portakal kabukları yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Soğuyan kekin üzerine portakal glazürünün kalan suyunu sürün ve pişirilen portakal kabukları ile süsleyin.

17 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

bende bu hafta portakallı kek denedim.gercekten guzel oluyor:)Ellerine sağlık canım.sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhabalar Mine hanim, yorumunuz için çok tesekkurler..dilerseniz degis tokus yapalim ben sizin harika kekinizi alayim sizde arnavut cigeri:))olmaz mi? ellerinize saglik portakalli kek sahane ozellikle sunumuna bayildim...sevgilerimle Huriye

Hayattan Azıcık dedi ki...

Mis gibi kokar portakallı kek gerçekten yumuşacık olur. Bende çok severim portakallı keki afiyet olsun ellerine sağlık.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık inci tanem afiyetler olsun..
Sevgilerle..

Saglıklımutfak dedi ki...

Mineciğim geçenlerde yapan tadını ve kokusunu bilen biri olarak ellerine sağlık diyorum. sevgilerimle canım

Şehnaz dedi ki...

minecim bu aralar nasıl portakallı kekler yada farklı lezzetler arıyorum....kekinin güzelliği müthiş...ellerine sağlık canım....

Unknown dedi ki...

Elleinize saglik nefis görünüyor kek muhtesem .
Afiyetler olsun sevgiler canim.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık mis gibi kokmuştur :)

TAZE NANE dedi ki...

Keke bayılırım nasılda güzel görünüyor böyle.
Sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

ohh mis gibi kokmuştur ellerine sağlık canım...

lezzet sefasi dedi ki...

Buraya kadar geldi portakalin kokusu.Ellerien saglik cnaim.
Sevgiler
Sefa

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ne harika bir meyve şu portakal,bayılıyorum yemesine içmesine:)
ellerine sağlık canım kek nefisss görünüyor.pişerken nasıl da güzel kokmuştur buram buram:)
çok öpüyorum canım

aleyna dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK.GEÇEKETEN HARİKA BİR LEZZET.

ebrulitatlar dedi ki...

Mis kokulu, nefis bir kek olmuş Mine'cim. Ellerine kollarına sağlık. İyi haftasonları, sevgiler..

Behiye Sönmez dedi ki...

mmmm çok güzel gözüküyor ellerine sağlık:)

Baharat tadında dedi ki...

Hmmm nefis!! Ellerine sağlık canım kekin süper olmuş. Meyveli kekleri çok severim ama eşim sevmediği için pek sık yapmıyorum böyle bakmakla yetiniyorum işte :))

cansudere dedi ki...

bende dün portakallı kek yaptım seviyorum bu lezzeti.kızınızıda kocaman öpüyorum.

theme design by GeCe