31 Mart 2010

Yoğurtlu Havuçlu Şehriye Çorbası

Bugün hemen tarife geçiyorum. Aslında az önce dergilerimi karıştırırken neler yazmak gelmişti aklıma. Mügeciğimin hiçbir şeyi ayırt etmeden yiyen bir çocuk olduğundan, çok şükür Nisan ayına girdik, Nisan ayının benim en çok sevdiğim ay olduğundan, çorbanın isminden, aklıma gelen birbirinin ucuna bağlayamadığım bir sürü şeyden yazmayı düşünmüştüm. Ama bütün gün o kadar yorulmuşum ki yazının başını sonuna bağlayamıyorum.
Belki yarın ki tarifimde bu düşündüklerimden bahsederim ya da aklıma takılacak diğer şeylerden...

Gereken Malzemeler:
  • 3 adet orta boy havuç
  • 2 adet tavuk budu ( veya tavuk göğsü)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı tel şehriye
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 6 su bardağı su veya haşladığımız tavuk suyu
  • tuz, karabiber
  • üzerini süslemek için maydanoz
Yapılışı :
  • Önce tavuk butlarını yıkayıp bir tencere koyun ve haşlayın.
  • Haşlanan tavuklarının etlerini küçük küçük parçalara ayırın.
  • Tavuk suyunu soğumaya bırakın.
  • Başka bir tencerede ince rendelediğiniz havucu sıvı yağ ile kavurun.
  • Yoğurdu ve unu, soğuyan tavuk suyundan da alarak boza kıvamına gelinceye kadar karıştırın.
  • Havuçların üzerine tavuk suyunu ilave edin ve boza kıvamına gelen yoğurtlu unlu karışımıda ilave ederek çırpma teli ile iyice karıştırın.
  • Çorbayı ocağın üzerine alın, kaynamaya başlayınca önce şehriyeleri, bir kaç dakika sonrada tavuk etlerini ilave edin.
  • Kısık ateşte şehriyeler yumuşayıncaya kadar pişirin. En son tuzunu ilave edin.
  • Servis tabağına koyduğunuzda üzerini maydanoz ile süsleyin.

  • Yoğurdun kesilmemesi için tavuk suyunun soğumuş olmasına dikkat edin. Çorbanın tuzunu da en son ilave edin.
  • Tel şehriye yerine arpa veya yıldız şehriye de kullanabilirsiniz.

20 yorum:

umutluhayat dedi ki...

minecim harika bir tarif.denemeye değer.ahh bşrde bizim yemeye yeminli miniğimiz yese süper besleyici olur.ellerine sğlık.sevgiler

Emel Kurt dedi ki...

selam cok güzel ve lezzetli görünüyor vede saglikli,cok begendim ellerine saglik sevgiler.

Cahide dedi ki...

Boşver canım,bazen sözler yetersiz kalıyor anlatmak isteiklerimize.Biz bu güzel çorba tarifiyle harika şeyler anladık bile:)
Ellerin dert görmesin,hayırlı bir bahar olsun inşaallah...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Günaydın minecim, ellerine sağlık. Yine lezzete lezzet katmışsın. Bu çorbanın sütlüsünü yapmıştım, çok sevmiştim. Birde bunu deneyelim. Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ABLACIMM HARİKASINN CANIMSINN:)) ARICAM SENİ YARIN ÖBÜR GÜN ENGİNARLARIM BUGÜN YOLA ÇIKIYOR:))

YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliği yapıyor ve
1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı bekliyorumm..


Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

Saglıklımutfak dedi ki...

yorgunluk hepimiz de var canım . Bende tıkandım kaldım vallahi. :) eline sağlık arkadaşım :)Sayfanı her açtığımda müzik bitene kadar dinliyorum . Ruhuma hitap ediyorsun canım beniim . değişme bu müziği nooluuurrrrrrr;)

Atike Momini Ziya dedi ki...

YAPAN ELLERE SAĞLIK,YEME ŞANSINA ERENLERE DE AFİYET ŞİFA OLUR İA...
DARISI BENİN HERŞEYİ ZORLA YİYEN KIZIMIN BAŞINA...
SEVGİLER...

Hilal dedi ki...

harika görünüyor. hem de çok besleyici

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

tek kelimeyle HARİKA ellerine sağlık selamlar

Unknown dedi ki...

Canım harika bir çorba ve sunum o güzel ellerine sağlık kocaman öptüm

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

o şık kase de o nefis çorbayı içmek isterdim şimdi...ellerine sağlık canımmm,bu günlerde bende de bir yorgunluk hali bir rehavet anlamadım gitti...bahar yaramadı sanırım:)))
öpüyorum canımmm

susamcorekotuFeriha dedi ki...

benim çorba zevkime tıpatıp uyan bir lezzet ellerine sağlık şifalar olsun sevgiler

nesrin dedi ki...

Elinize saglik.Güzel bir corbaya benziyor.Biz bu corbayi tavuk suyu olmadan eristeli nohutlu yapariz.Sevgiler...
Siz de belki bahar yorgunlugu yasiyorsunuz.Hafta sonu güzelce dinlenirsiniz insallah.

Miniklerimle mutfakta ..! dedi ki...

Ellerine saglik,tavuk suyu olan corbalara BAYILIRIM,eminim muthis olmustur.

Sevil Şahin dedi ki...

minecim canım benim ellerine sağlık tatlım nefis bir çorba olmuş.Çorbasız bir sofra olmaz deyip çorban kaldı ise bir tabak da ben rica ediyorum :))

emelce yemek dedi ki...

oglum bayiliyor boyle corbalara bir de bunu deneyecegim eline saglik

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım seni çok iyi anlıyorum, akşamları yorgunluktan insanın kolunu kıpırdatası gelmiyor bazen..
Yine nefis bir çorba tarifi paylaşmışsın. İçindeki malzemelere bakınca hem çok lezzetli hem de çok besleyici bir çorba olduğu belli oluyor. Ellerine sağlık ablacım:).
Çok öpüyorum seni ve tatlı prensesimi:).
aslı

Pembe Tatlar dedi ki...

ben buna bahar yogunluğunun verdiği yoğunluk diyorum:)))

Ellerine sağlık canım harika bir sunum şekli...

İnci Yemek dedi ki...

Minecim lezzetli bir çorba olduğu kesim:) buradan öyle görünüyor.ellerine sağlık canım listeme aldım bunu da deneyeceğim:)öpüyorum canım..

NzlGl dedi ki...

Bir çorba sever olarak elinize sağlık diyorum. Yoğurtlu şehriye çorbası hiç denememiştim en kısa zamanda deneyeceğim
teşekkürler, sevgiler

theme design by GeCe