8 Nisan 2010

Sütlü Enginar Çorbası

Ortaokul yıllarında sınıf öğretmenimiz bir derste çorbanın mide için çok faydalı olduğunu, yemeğe başlamadan önce mideyi sindirime hazırladığını anlatmıştı. Soğuk kış aylarında sıcacık bir başlangıç, benim gibi çorba olmazsa sofra eksik diyenler içinde olmazsa olmaz bir lezzet.

Sütlü Enginar Çorbası sadece mideye değil aynı zamanda karaciğere de dost bir çorba tarifi. Tam enginar zamanı iken bu tarifi paylaşmak istedim. Tarif Sevgili Saliha'dan hem çok hafif hem de çok besleyici.

Gereken Malzemeler:

  • 5 adet enginar ( yaprakları soyulmuş, temizlenmiş)
  • 1 adet havuç
  • 1 adet patates
  • 1 adet soğan
  • 1 adet limonun suyu
  • 1 su bardağı süt
  • 4 su bardağı et suyu veya su
  • tuz
  • zeytinyağı
  • üzerine kıyılmış dereotu

Yapılışı :

  • Yaprakları temizlenmiş, çanak kısımları kalmış enginarları limonlu suda haşlayın.
  • Soğanı yemeklik doğrayıp yağda kavurun. Küp kestiğiniz havucu ekleyin kavurun.
  • Patateside ekleyin bir kaç dakika kavurun.
  • Haşlanmış enginarları da küp şeklinde keserek, havuç ve patatesle birlikte 1- 2 dakika daha kavurun.
  • Et suyunu ve sütü ekleyin. Kaynayınca çorbayı blendırdan geçirin.
  • Çorbanızı tatlandırdıktan sonra kıvamını kontrol edin ve istediğiniz çorba kıvamına gelene kadar et suyu veya su ekleyin.
  • Kıyılmış dereotu ile servis yapın.


26 yorum:

Saliha dedi ki...

çorbalar gerçekten mıdeyı rahatlatıyor...ellerıne saglık minecim,eminim senin marifetli ellerinden daha da bir leziz olmustur...afiyet bal olsun.

Pınar Günay dedi ki...

minecim, biliyosun enginara bayılıyorum ve enginar çorbası tarifi de bilmiyordum henüz, hep de merak ettiğim bir şeydi ve güzel bir tarif arıyordum, o yüzden çok iyi denk geldi bu. Ellerine sağlık, Saliha'ya ayrıca teşekkür:)

Miniklerimle mutfakta ..! dedi ki...

hmmmm guzel bi corba denemedim hic ,denemek lazim.Ellerine saglik:)))

ZUHAL dedi ki...

Ne kadar sağlıklı bir çorba .Canım benim ellerine sağlık.

ZUHAL dedi ki...

Ne kadar sağlıklı bir çorba .Canım benim ellerine sağlık.

Atike Momini Ziya dedi ki...

evet, hem sağlıklı,hem hafif hem de lezzetli olmuş canm benm,
ellerine sağlık...
hayırlı cumalar..

komançi dedi ki...

enginara olan bakışımı değiştirdi bu fotograflar :) elinize sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlıkk:)) nefis görünüyor acemi gelin enginarları pişirdi tadına bayıldı bizimkiler lakin biraz kararttım:)) bol limonlu su hazırladım limonla ovdum kestiklerimi sonra suya attım amaa yinede kararmaktan kurtulamadılar:( recep çok beğendi halası kadar güzel yapmışım:)) artık yağmı yaktı gerçekmi dedi bilmiyorum:) yardımların için çok teşekkür ederim ablacımm.. acemi gelin sayende arşivine bir lezzet kattı:))
birde bu acemi gelin seni çok seviyor..
mügeciğime ve sana kocamann sevgiler öpücükler..

Saglıklımutfak dedi ki...

Aklımızdan aynı şeyler geçiyor seninle dostum . Sabahım köründe enginarla başka neler yapabilirim diye uyandım ve çorbası süper olur dedim.
Şimdide senin tarifi gördüm . süpersin vallahi. eline sağlık arkadaşım . hayırlı cumalar sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Enginarı çok sever ve çok yerim ama çorbasını hiç duymamıştım. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

Şehnaz dedi ki...

minecim biliyorsunki çorbaları çok seviyorum..engina çorbasıda kesinlikle denenmeli...ellerine sağlık canım....

mine dedi ki...

dergileri karıştırıp, enginar çorbası tarifi bulmak istiyordum, gayet leziz bir tarif elimin altına geldi bile , teşekkürler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten ha
rika görünüyor kocaman öpüyorum...

Tümay dedi ki...

Genelde zeytinyağlısını yemeye alıştığımız enginarı çorba olarak görmek ben çok mutlu etti:) Bu sayede daha kolay yerim:) özellikle karaciğer dostu olduğu için mutlaka yemek lazım. Eline sağlık. Çok lezzetli gözüküyor. Sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

tam benlik bir çorba ellerine sağlık minecim.sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik...
cok lezzetli olmus...

Hayirli cumalar..

NzlGl dedi ki...

Çorba seven biri olarak eminim çok beğeneceğim tadını
tarif için teşekkürler,sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Çok sağlıklı bir çorba tarifi, ellerinize sağlık. Afiyet olsun. Sevgiler.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

zeytinyağlı enginarı çok seviyorum,çorbasını hiç denemedim ama...çok değişik ve lezzetli olmuş. seviyorum böyle farklı lezzetleri özellikle de davet sofralarında:))havalı oluyor:)))
canım benimmm, misss kokulummmmm
ellerine kollarına sağlık,nefis görünüyor.
öpüyorum en kocamanından

evli ve cocuklu dedi ki...

Mineciğim benim kızlar çorba hastası:)) Onlara hergün mutlaka taze çorba pişiriyorum.Ama dön dolaş aynı lezzetler. Bu bana güzel bir alternatif olmuş.Ellerin dert görmesin canım.

Zehra Gürgen dedi ki...

Minecim enginar çorbasını hiç içmedim. Burada pazarlarda İzmir'in o çeşit çeşit yeşillikleri ve koca koca enginarları yok yaa :(
büyük hüsrana uğradım..Enginarlar minik minik bir iki tezgahta var..eşillikte bildiğin klasik şeyler nerde arap saçı? cibes? ..
İzmir'i pek çok açıdan özlüyorummmm..Hayır senin sayfana gelince daha bir depreiyor bende bu özlem yaa..

Tijen dedi ki...

Mine'ciğim,
İçinde enginar olan herşeyi (etsiz olmak koşuluya) yerim gibi geliyor. (Gidersen Serpil'ciğime selam götür benden!)

Eya dedi ki...

Sevgili Mine...enginara bayilirim ama corbasini hic duymadim ve de icmedim.Cok degisik bir lezzet ortaya cikmis, ellerine saglik, sevgiler

zehra

Mimosa Café dedi ki...

bu muteşem bir çorba tarifi. mutlaka deneyeceğim. hem enginarı hem de böyle sağlıklı tarifleri çok severim. eline sağlık.

Bengü dedi ki...

Mineciğim, ellerine sağlık. Harika bir tarif. Enginarı sadece zeytinyağlı olarak yapıyordum evde. Şimdi yeni bir alternatifim oldu.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

İnanın enginarın çorbasını bilmiyordum. Tarifiniz sayesinde öğrendim ve deneyeceğim . Ellerinize sağlık. Pırıl.

theme design by GeCe