23 Haziran 2010

Kirazlı Kolay Cheesecake

Neredeyse bir haftadır elim bir şey yazmaya gitmiyor. Tarifler resimler hazır olmasına rağmen elim klavyenin tuşlarına gidip geliyor. Geçtiğimiz haftalardaki yoğun tempoda bile gün aşırı tarif yazarken üzerime bir tembellik çöktü.
Dün akşamda ne yazayım diye dolaşırken sanal alemdeki sosyal paylaşım siteme bir mesaj geldiğini fark ettim. İsim benim çok iyi bildiğim bir isim olmasına rağmen, resim çok farklıydı. Mesajı gönderen benim ilkokulu 5 yıl birlikte okuduğum, aynı ortaokul ve liseye birlikte gittiğim, lisenin son iki yılını birlikte okuduğum, üniversite sınavlarına birlikte hazırlandığımız, inanılmaz azmi ile tıp fakültesini kazanan ama sonra hepimizin izini kaybettiği bir arkadaşımdan geliyordu. Resimlere bakınca "yıllar insanları bu kadar mı değiştiriyor" diye düşünmeden edemedim. Son sınıfta tarih öğretmenimize yaptığı muzipliği hatırlayınca şimdi üç cici prensesin babası, İzmir'den uzakta, bir sahil kentinde görev yapan çok başarılı bir doktor olduğuna inanamadım benim çocukluk arkadaşımın...
Gelelim asıl konumuza, kirazlı kolay cheesecake tarifine. Geçtiğimiz hafta pazardan çok beğenip fazlaca aldığım kirazların yemekle bitmeyeceğini düşününce doğaçlama ortaya çıktı bu tarif. Özellikle bu mevsimde tatlılarda vişne ve çileği çok sık kullanmamıza rağmen kirazı keklerde, pastalarda hiç kullanmadığımı fark ettim. Hamurdan veya rondodan geçirilmiş bisküvi alt tabanı kullanmadan, hazırladığım lorlu karışımı kullanarak yaptım. Kıvamı biraz daha koyu ve yoğun olmasına rağmen, kiraz ile tahmin ettiğimden uyumlu bir lezzet çıktı ortaya...

Gereken Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 2 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ (yemeklik zeytinyağ kullandım)
  • 250 gr tatlı lor peyniri
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • üzerine çekirdekleri çıkarılmış kiraz taneleri

Yapılışı :

  • Yumurta ve toz şekeri krema haline gelinceye kadar çırpın.
  • Sıvı yağ ve sütü ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Un, kabartma tozu, vanilya ilave edip karıştırın.
  • Lor peynirinide ilave edip tekrar karıştırın.
  • 24 cm çapındaki kelepçeli kalıba hamuru dökün. Üzerine kiraz tanelerini yerleştirin.
  • 175 derece ısıya ayarlanmış fırında 45 dakika kadar pişirin.
  • Fırını kapatın üzerine alu folie ile kapatıp bir saat kadar fırının içinde bekletin.

34 yorum:

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel gorunuyor
tam kiraz zamani bol bol biseyler yapmak gerek :)

emelce yemek dedi ki...

gercekten kolaymis ama lezzeti de belli eline saglik

mutfaktakiruya-arzu- dedi ki...

Çok güzel gözüküyor.Eminim tadıda öyledir.Ellerine sağlık.Sevgilerle

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Mine'cim...

Unknown dedi ki...

Mineciğim ellerine sağlık chesscake
süper olmuş.Bir fincan kahvede var
sa hemen geliyorum:))Çok öpüyorum canım sevgiler...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık minecim kirazlar bol bir fikir verdin bize sağolasın canım arkadaşını bulmanda çok hoş olmuş:)inş görüşürsünüz sevgiyle kal canım

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Gerçekten yapımı kolay, bu lezzete çabuk varmak isteyenler için ideal, ellerinize sağlık, sevgiyle kalın.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Denenesi bir tarif..
Ellerien sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne güzel eski arkadaşını tekrar bulman...

Ben de kirazlı muffin yapmıştım bir zamanlar, güzel oluyor gerçekten.

Ellerine sağlık canımm..

NOT: ben 'papatyacım' hitabını çok seviyorum:)

Saglıklımutfak dedi ki...

Minecim, eline sağlık canım gerçekten çok kolay ve şık olmuş. güzel yorumun içinde teşekkür ederim arkadaşım . sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor ellerine sağlık..Sevgilerle

çeşnici Handan dedi ki...

Mineciğim, gerçekten neden tatlılarda, keklerde hep vişne kullanılır da kiraz kullanılmaz. Tarifini çok beğendim ve evde kiraz var. Hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

yıllar sonra arkadaşınla rastlaşmana çok sevindim böyle durumlar insanı mutlu ediyor:)bu arada tatlın süper görünüyor çok ta severim ellerine sağlık.

Şehnaz dedi ki...

MİNECİM GERÇEKTEN ENFES GÖRÜNÜYOR...ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

Egeden Tarifler dedi ki...

Minecim, aynı yazamama, yazmak istememe durmu bende de var. Yazacak bir sürü şey ve eklenecek foto olmasına rağmen her gün erteliyorum. Noldu bize böyle İzmir'in havasından sanırım :)
Bu arada cheesecake harika görünüyor, ellerine sağlık canım...

TATESAL dedi ki...

Minecim harika bir lezzet yakalamışsın canım ellerine sağlık.Bende geçen sene kirazlı kek yapmıştım,vişneden ayırt edemedik....Sevgiler

gulsev dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım,
benimde nedense birşeyler yapasım, yazasım yok, sanırım havaların rehavetinden. Kirazı çok severim bu arada...

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık minecim çok güzel olmuş.ilk fırsatta deneyeceğim

Dilek Mutfakta dedi ki...

muhteşem bir görüntü,tam bir yaz tatlısı meyveli çok hoş olmuş ellerine sağlık...

Tümay dedi ki...

Minecim her zamanki gibi mükemmel gözüküyor. O tembellik bende de var. Aslında sürekli bebeğe bağlıyorum ama sanırım havaların etkisi var. Sıcaklar tüm enerjimi alıyor. İnsan mutfağa giremiyor. Girse de bilgisayar başına zor geçiyor falan:) Ama sen süper bir giriş yapmışsın. Ellerine sağlık:)

NzlGl dedi ki...

Elinize sağlık
sevgilerimle

yeşim dedi ki...

minecim nefis görünüyor canım ellerine sağlık.çok öpüyor sevgiyle kucaklıyorum..

Rakunt ideas dedi ki...

Et Si Tu Existe Pas fransız şarkısı eşliğinde baktım tarifine güzel geldi:))
Cheescake sevmiyorum nedense dışardakiler bana çok ekşi geliyor.Ama bu şekilde düşünüp yapmamıştım denenmeli ellerine sağlık çok öptüm.

pelince dedi ki...

Mincecim mevsimin en güzeli,pek güzel gözüküyor.
eline sağlık...

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerinize sağlık.Bende bugünlerde yazamıyabilirim torunum geldi miniğimle oynuyorum.Sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
galiba yaz ve ülkede yaşanan olaylar hepimizi etkiledi.Kimse yeni bir şey yazmak istemiyor.
Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

mutfaktakizaman dedi ki...

canim ellerine saglik nefis gorunuyor denedim simdi firinda bakalim becerebilecekmiyim:)))
tekrar donerim:)
sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Mine ablacığım Ellerıne sağlıkk.cok guzel görunuyor.oldukcada pratık olmuş.çok öpüyorum sevgıler:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Eski arkadaşlarla karşılaşmak ne güzel oluyor değilmi. Bende öyle diyorum bazen. Vayy nekadar değişmiş, hayatıda kendide.
Ellerine sağlık canım. Kiraza bayılırım birde Cheesecakeke girince daha bir severim. Sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Eski arkadaşlarımızı görmek gerçekten çok güzel...

Yılların izleri...
Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor...

Sevgilerimi bırakıyorum....

Tijen dedi ki...

Mine'ciğim,
Kayısılar için de afiyet olsun. Ne güzel değil mi insanın kendi bahçesinin ürünüyle bir şeyler yapması. Ben de havaların düzelmesini bekliyorum, biraz kayısı kurutacağım ama bu yağmurlu havada çekiniyorum doğrusu girişmeye.

aysemmutfakta dedi ki...

ellerine sağlık güzel bir tarif.arkadaşlar arasında sevgi olunca aradan uzun yıllar geçsede aynı sıcaklık devam ediyor anlatacak ne çok şey vardır.sevgilerimle...

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok değişik ve güzel bir tarif. Ellerinize sağlık. Ben hala bir cheesecake denemedim ve yemedim.
Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileklerimle...
Sevgiler.

mutfaktakizaman dedi ki...

canim benim guzel yorumun icin cok tesekkur ederim bende sana burdan kucak dolusu sevgiler yoluyorum enn samimisinden:)))

keke gelince donemedim tekrar ama donecektim mutlaka;))gercekten cok guzel oldu ben cilekli yaptim pisince uzerine biraz krema surup cilekle dosedikten sonra jole doktum gercekten nefis oldu!!
yakinda yayinliycam izninle:))

sevgilerimlee

theme design by GeCe