8 Temmuz 2010

Peynirli Sebzeli Muffin


"Paylaştığın senindir, sakladığın değil "
Sevgili Hatice'nin bloğunun baş yazısında paylaştığı bir cümle. Benim gerek öğrenciliğimde, gerekse çalışma hayatımda hep üzerinde durduğum bir söz. Nasıl sevinçler paylaşıldıkça çoğalırsa, bana göre bilgilerde paylaşıldıkça çoğalır. Yurtdışında araştırma bursu ile çalıştığım yıllarda her odanın anahtarının aynı olduğunu, kütüphane yerine yanlışlıkla kürsü başkanının odasına girdiğim zaman fark etmiştim. " Bizde olsa kimbilir bu odanın kapısına kaç kilit takılırdı?" diye düşünmeden edememiştim.

Bunların "peynirli sebzeli muffinle ne ilgisi mi " var. Geçtiğimiz günlerde katıldığım bir arkadaş toplantısında ikram edilen tuzlu kekin tarifini sorunca " çok özel" deyip sanki NASA Uzay Üssünün sırrıymış gibi tarifi paylaşmak istemeyen hanımefendi aklıma geldi. Belki bir çok blog arkadaşımda benzer tarifler vardır, ama ben en yakın Sevgili Tülin ve Sevgili Birsel'in tuzlu kek tariflerini görmüştüm. Onların tariflerine bakarak, kendi ağız tadımıza göre ilaveler yaptım. Bölüm toplantısında servisi kolay olsun diye muffin kalıplarında tek kişilik pişirerek denedim.
Arkadaşlarıma paylaşımı için teşekkür ederim.

Gereken Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı (kapya) biber
  • 1/2 demet kıyılmış dereotu ve maydanoz
  • 1 yemek kaşığı ince kıyılmış fesleğen ve nane
  • 4-5 dal taze soğan
  • 1/2 çay bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
  • 1/2 çay bardağı dilimlenmiş yeşil zeytin
  • 1 paket kabartma tozu
  • Karabiber, kırmızı biber
Yapılışı :
  • Genişçe bir kapta biberleri, taze soğanı ince ince dilimleyin. Dereotu,maydanoz, nane, fesleğen, dilimlenmiş zeytinleri, rendelenmiş peynir ilavesi ile karıştırın. Peynir tuzsuz ise tuz ilave edin. Karabiberi ve kımızı biberi de ilave edin.
  • Diğer tarafta yumurta, süt ve sıvıyağ iyice çırpın.
  • Un ve kabartma tozunu ilave edip karıştırın.
  • Koyu kıvamlı hamura peynirli, sebzeli iç malzemesini de ilave edin.
  • Muffin kalıplarının içine muffin kağıtlarını koyun.
  • Kek hamurundan bir yemek kaşığı kadar kalıplara koyun (bu ölçüden 17-18 adet çıkıyor).
  • Önceden 175 derece ısıtılmış fırında kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Dilerseniz muffin kalıpları yerine baton kalıptada pişirebilirsiniz.

35 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Mine Ablacığım ellerine sağlık.Benimkinden güzel görünüyor.sunum harıka olmuş.Nasa'nın sırrı olacak kadar nıye saklarlar benden istendıgınde en ınce detaya kadar anlatırım.:)sormadıklarınıda anlatırım.:)paylaşmak kadar guzel bır sey varmı?sevgilerr:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben de iki gündür babamın öğrencisinin irandan bize yolladığı kurabiyelerin tarifini arıyorum:) nett e bulamadım. bakalım damak tadıyla anladığım kadar deniycem bişiler:)

o tarif vermeyenlere çok gülüyorum ben:)

muffinler enfes görünüyor, ellerine sağlık tatlım :)

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel gorunuyor
sebze sever olrak cok begendim bu tarifi

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim:))
Cok nefis olmus...


Sevgiler

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Nefis..
Ellerıne sağlık afıyetler olsun bereketi ile..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık çok hoş bir görünüm.

buzlubadem dedi ki...

Eline sağlık, bunu yapılacaklar listesine alıyorum.

Narince dedi ki...

İlahi! Böyle yapan çok be! Ya da verse bile eksik verirler tarifi! Çok zor sankim? Yapar işte Mine?

Saglıklımutfak dedi ki...

Minecim beni de teşvik edin muffin yapmaya sanırım yemesini çok sevmediğimden bir türlü elim gitmiyor. Haşmetli kekler daha cazip geliyor bana:) ama bunlar süper gözüküyor:) Eline sağlık Hayırlı cumalar arkadaşım . Aklimdasın her zaman

nesrin dedi ki...

Sevgili Mine ablacigim gercekten tarif vermekten kacinan bayanlar var. Ben o tarz insanlardan asla tarif istemeyerek iskence yapiyorum. Bütün yemek kitaplari benim. Zaten cogusuna kendimden ilaveler yaparim. O bayanin gizli gizli blogunuza göz gezdirdiginden eminim. Tuzlu mafinlerle bu ara arm cok iyi. Yaz mevsimine cok yakistiriyorum. Cok sevgiler...

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık mine ciğim,nefis görünüyor muffinlerin eminim tadı paylaşılmayan tariften daha güzeldir çünkü sen sevgin ve yüreğinle bizlerle paylaştığın için :)
bence en güzeli senin yaptığın,paylaşım için buradayız...duyarlılığın için yüreğine sağlık,samsun dan sevgilerimi gönderiyorum....

YeMeK vAkTi dedi ki...

off müthiş ellerine sağlık,bende denerim mutlaka bu sıralar çok canım çekiyor ellerine sağlık:)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika bir goruntu! Ellerine saglik.

Sevil Şahin dedi ki...

minem kızımın okulu bitti ya bende muffin yapmak gelmiyor içimden bana bu tarif beni çekiyor sanırım yarın gelecek olan kardeşim için yapıcam :))

YeMeK vAkTi dedi ki...

ayrıca minecim ben baklava yufkalarımı artık İstanbulda nerdeyse her köşe başında olan bimden alıyorum.hatta bu markete sadece baklavalık yufka almak için gidiyorum desem yeridir:)

umutluhayat dedi ki...

bende hayretler içinde kalıyorum tarif saklayıcılara sanki yüzyılın ilacının formülü.çok saçma ve kendilerini küçük duruma düşürüyorlar ..blogum yokken benden tarif isteyenlere direk tarif defterimi verirdim,kendileri yazsın ,akıllarına birşey gelmesin diye.çünki bazılarıda yanlış tarif veriyorlar,bu dahada kötü onca emek onca masraf boşa gidiyor,şimdi ise hem defterimi hemde blogumun adresini veriyorum.
muffinlerin harika olmuş minecim.ellerine sağlık.prensese sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım Mineciğim hayırlı cumalar tuz
lu kekleri çokta sık yaparım elleri
ne sağlık harika olmuş.Sunumda süper öpüyorum...

Şehnaz dedi ki...

MİNECİM HAYIRLI CUMALAR...SENİN BU TARİFLERİNİN TUTKUNUYUM....HEM GÖRSLLİŞK HEM LEZZET BİR ARADA.....HARİKASIN CANIM..BUGÜNKÜ TARİFİNDE HER ZAMANKİ GİBİ NEFİS GÖRÜNÜYOR....ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

Atike Momini Ziya dedi ki...

mineciğim, selamlar canm, yazın yoğunluğu devam ediyor. uzun zamandan beridir de uğrayamadım ama maşaallah hepsi de birbirinden neffis tarifler yapmışsın.senin de paylaşımların için teşekkürler...ben de tarif saklayan bir ikisine rastlamıştım ama bir anlam verememiştim. var böyle değişik insanlar canm :)
ellerine sağlık. sunum da harika... öpüyorum canm ve hayırlı cumalar diliyorum.....

zühra dedi ki...

Hemen yapacağım. Eline sağlık...

mine dedi ki...

amaaan öyle tiplere de sinir olurum, gerçekten de paylaşmadıkça ne anlamı var birçok şeyin bu hayatın her alanı için geçerli
vermezse vermesin benim adaşım daha lezzetlisini yapmıştır eminim bu arada fincana da bayıldım.
sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Bende hoşlanmıyorum sır tariflerden..aman ne sır ? interneti aç bin türlü tarife ulaşırsın kalmadı artık o efsanevi sır tarifler.. hatta denedikçe daha da iyileri ortaya çıkıyor :)

Tijen dedi ki...

Harika bir düstur bu Mine'ciğim. Bunları duymasını istediğim biri var, keşke duysa...

Nedret dedi ki...

Bloguma hoşgeldiniz Mine. Beğendiğinize sevindim. Her zaman beklerim. Keşke ben de yemek yapmayı sizin kadar sevebilseydim. Benimkiler hep yasak savma kıvamında oluyor. En sevdiğim şey dışarıda yemek yemektir:))) Sevgiler.

seda dedi ki...

Sebzeli muffin mi cok merak ettim acaba nasil en yakin zamanda yapmam lazim. Ellerinize saglik...

lezzet sarayı dedi ki...

çok güzel görünüyorlar. mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık minecim

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Harika bir görüntü, ellerinize sağlık. Eminim tarifini istediğiniz keklerden daha nefis olmuştur. Ben de artık kekleri birebir tarif uygulamak yerine evde bulduğum malzemeleri zevkime göre harmanlayıp yapıyor ve daha güzel sonuçlar alıyorum. Denemek isteyen herkese de "kaynak göstermek" ya da "izin almak" şartı koymuyorum. Tariflerimin denenip güzel sonuç alınması benim için daha önemli, haberim olsun ya da olmasın. Bu arada sizinki kadar başarılı bir sunumu olmasa da hafta sonu kahvaltısı için ben de bu tarz muffin yaptım, paylaşacağım. Paylaştıkça çoğalmak için...
Sevgilerimle...

dokuzuncubulut dedi ki...

bana göre paylaşmak, bilmediklerini öğrenmenin de en iyi ve kolay yoludur...
Muffinler çok iştah kabartıcı görünüyor:)) ellerinize sağlık, sevgiler..

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Değişik bir tat, ellerinize sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Sen çok daha lezzetlisini yapmışsın sevgili Mine'ciğim..O hanfendi keşke bloguna girip bu güzellikleri görüp,bir de yorumları okuyabilseydi ne iyi olurdu..))Ellerine sağlık ve afiyetler olsun..


Harika bir hafta diliyorum..Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sen çok daha lezzetlisini yapmışsın sevgili Mine'ciğim..O hanfendi keşke bloguna girip bu güzellikleri görüp,bir de yorumları okuyabilseydi ne iyi olurdu..))Ellerine sağlık ve afiyetler olsun..


Harika bir hafta diliyorum..Sevgiler..

Esma Ercengiz dedi ki...

Minecim sonunda döndüm blog alemine arkadaşım..
Tariflerin her zaman ki gibi nefisss..
Ellerine sağlık sevgiler..

lezzetlisomunlar serap dedi ki...

Bu ntarif vermekte sakınanlar bana hep Avrupa Yakası dizisindeki İffet karakterini hatırlatıyor..O sahneyi hatırlar mısın bilmem.Kızından bile tarifin bazı malzemelerini saklamıştı..Çok komik gerçekten.Ama tarifi aldığımız insanın adını da vermeliyiz aynı senin yaptığın gibi.Bu da etik davranışın bir parçası.Ellerine sağlık canım kardeşim..

Unknown dedi ki...

HArika bir sunum, eminim nefis te bir tat...
Elinize saglik, sevgiler...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor tarifini aldım arkadaşım iyi akşamlar

theme design by GeCe