22 Şubat 2011

Fırında Sebze Graten

Çok seviyorum böyle değişik sebzelerle denenebilen lezzetleri. Dilediğiniz, sevdiğiniz sebzeleri ilave edebileceğiniz bir tarif. Ben patates, havuç ve brokoli ile denedim. Ispanak, pırasa ilavesi ile de leziz olur diye düşünüyorum.

Hem beş çaylarında, hem de et yemeklerinin yanında servis edilebilecek bir tarif...


Gereken Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 3 adet haşlanmış patates
  • 1 adet havuç (rendelenmiş)
  • 1 adet soğan
  • Dilediğiniz miktarda haşlanmış brokoli çiçekleri (yaklaşık bir kase kullandım)
  • 1 su bardağı beyaz peynir (rendelenmiş)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı un
  • 3/4 su bardağı sıvı yağ (riviera zeytinyağı kullandım)
  • 1 çay kaşığı fesleğen, nane, kıyılmış maydanoz
  • tuz, karabiber
  • 1 paket kabartma tozu

Üzerine : galeta unu

Yapılışı :

  • Yumurtayı sıvı yağ ile çırpın.
  • Yoğurdu ilave edin çırpmaya devam edin.
  • Unu ve kabartma tozunu ilave edip kaşık ile karıştırın.
  • Patatesleri küp küp doğrayın, rendelenmiş havuç, peynir ve rendelenmiş soğan ile brokoli çiçeklerini karıştırın. Baharatları ilave edin.
  • Karışıma sebzeleri ilave edin.
  • Isıya dayanıklı bir kabı yağlayın üzerine galeta unu serpin.
  • Sebzeli hamuru tepsiye yayın üzerini düzeltin en üstüne galeta unu serpin.
  • Önceden 175 derece ısıtılmış fırında kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Ilınınca dilimleyip servis yapın.


35 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

minecim tek başına bile yenir eline sağlık canım nefis olmuş
sevgilerimle..
hoşcakal selamlar:)

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablacım ellerine emeklrine sağlık..
nefis görünüyor graten:)
kek gibi olmuş sanki:))
öpüyorum çok canım ablamm:))
sevgiler benden size:)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Nefis olmus minecim harika gözüküyor ellerine saglik canim,sevgilerle.

mine dedi ki...

ne kadar sağlıklı bir o kadar da lezzetli tam evin güzeller güzeline layık ellerine sağlık canım

memolininannesi dedi ki...

ıcıne sebze gırebılen her seyıcoksevıyorum. nıtekımbuda bol sebzelıbır tarıf oolmus. elınıze saglık vallahı...buna mısır unuda yakısır...

humeyra dedi ki...

Ellerine sağlık. Kek gibi olmuş, çayın yanına iyi giderdi.

lezzet sarayı dedi ki...

mmm ellerine sağlık ablaların en güzeli.harika olmuş.

Şehnaz dedi ki...

ayy minecim tam benlik bir tarif...bayılırım sebzeli ve hafif lezzetlere..ellerine sağlık tatlım..

Mimosa Café dedi ki...

süper bir fikir minecim. sunumu da çok şık gerçekten.eline sağlık. ben de denerim bunu. sevgiler.

Unknown dedi ki...

Mineciğim daha iyisindir inşallah.
Graten enfes ellerine sağlık.Seni ve Mügeyi öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor,eminim çok da lezzetlidir.Sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım bayılıyorum böyle sebzeli, sağlıklı ama bir o kadar da nefis tariflere:).
Ellerine sağlık.
Mügeciğimi ve seni kocaman öpüyor, sarılıyorum..
Sevgiler:).
aslı

çeşnici Handan dedi ki...

Ne kadar sağlıklı ve nefis olmuş Mineciğim ellerine sağlık. Mügeciğime de afiyetler olsun.

Özlem dedi ki...

Denenmeli bencede..Eline sağlıkk

Saglıklımutfak dedi ki...

Bende ara ara yaparım bu nu evde . Ama resimlemeye fırsat kalmadan biter. Ellerine sağlık canım. öperim

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık bende sürekli yaparım:) en faydalı yemek afiyet bal şeker olsun walla:)

lezzettabağı dedi ki...

Bu tarifi yıllar öncesine ait burda dergimin arkasından kaydetmiştim hatta denediğimde iyi fotoğraflayamadığım için de Burda daki fotpoğrafı belirterek koymuştum bloğuma. Böyle tatlar bizimde favorimizdir sağlıklı ve hafif.. seninde ellerine sağlık görüşmek üzere sevgiyle kal..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım mis kokulummm
ellerine sağlık ,acayip lezzetli görünüyor
çoooook öperim:)

Zehra Gürgen dedi ki...

Minecim çayın yanında anılmaz güzel olur.Börek niyetine bence enfes gider.
yarın akşama misafirim var, bende aranıyorum ne yapsam diye?sebzem kalmadı bizim pazar bu cuma günü olsaydı bu sebze böreği tam benlikti :(
ellerine sağlık canım

anneanneninemekleri dedi ki...

Bloğumda ödülün var alırsan sevinirim.

Unknown dedi ki...

hem sağlıklı hem besleyici hem de hafif daha ne olsun ellerine sağlık Minecim

Narince dedi ki...

Yoğunsun yinesen anlaşıldı. Kolaylık diliyorum canım, dikkat et kendine.

yeşim dedi ki...

canım çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum.umarım ağır bir rahatsızlık değildir....öptümmmm en kocamanından mügüş prensesimi...

Sevil Şahin dedi ki...

Kuşum sebze olsun yeter ellerine sağlık afiyet bal olsun
presnsesi ve seni öperim
sevgiler

Sevtap dedi ki...

Ohoh çok besleyici olmuş canım,ellerine sağlık.Hiç denemedim.Yemek yapmaya başladığımda denenceklere ekliyim,görüntü harika.

dokuzuncubulut dedi ki...

Bu konuda sana katılıyorum. Hem çok besleyici hem de çok lezzetli oluyorlar. Puf gibi kabarmış harika görünüyor. Ellerine sağlık olsun arkadaşım.

sarımutfak-hande dedi ki...

süper bişi olsa gerek çok güzel görünüyor aldım tarifi deneyeceğim
ellerine sağlık canım
hayırlı cumalar

AsOrTiK dedi ki...

nefisss... denemem lazım... sebze deyince ben de akan sular duruyor:)) elinize sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Tatlım bloğumda seni bekleyen çok değerli bir ödül var bakmak ister misin. sevgiler.

nesrin dedi ki...

Ablacigim bu tarz gratenleri ben de cok seviyorum. Cok sebze yemegi yapsam da aslinda sadece bu sekilde sebze yiyebiliyorum. Bu arada keske bir Berlin`e ugrasan.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ben de böyle sebzeli kiş tarzı yiyecekleri çok seviyorum Minecim. Ellerin dert görmesin arkadaşım..

çeşnici Handan dedi ki...

Mineciğim sen prensesi gönder bak biz Ceren ablasıyla ona neler hazırlarız tabi annesini de bekleriz. Sevgilerimizle.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

MİNECİM BECERİKLİM,KADINLIK BU İŞTE,EVDE OLAN MALZEMELERİ BİRARAYA GETİRİP LEZZETLER SUNMAK:)
SEVGİYLE KAL CANIM

YeMeK vAkTi dedi ki...

Miss gibi kokusu geldi burnuma ellerine sağlık Minecim.

Canım tuzlu kek çektiğğinde ben de ne bulursam atarım içine :)

Unknown dedi ki...

Börek gibi olmuş canım,oldukça nefis gözüküyor..
Bol sebzeli,bol vitaminli..
Afiyet şifa olsun inşaallah..
Sevgilerimle..

theme design by GeCe