20 Temmuz 2012

Kiraz Domatesli ve Peynirli Galette

Dün ilkini yayınladığım aynepişirsem dergisindeki tarifimden sonra bugün ikinci tarif... Daha önce tatlı halini karamelize elmalı cevizlisini denemiştim galettenin. Hazırlanışının pratik, şekil vermesinin kolay olması ile çalışan hanımlar için ideal bir tarif demiştim...
Bu kez aynepişirsem dergisi için tuzlusunu hazırladım. İster değişik meyvelerle hazırlanan tatlı, isterse tuzlu şekli ile galetteler bu aralar benim favori tariflerimden...

Herkese hayırlı ve huzurlu ramazanlar diliyorum.

Derginin pdf formatı için tıklayınız...

Gereken Malzemeler  :
Hamuru İçin:

125 gr tereyağı( soğuk ve küp şeklinde doğranmış)
1+1/2 su bardağı un
3-4 yemek kaşığı soğuk su
1 çay kaşığı tuz
4-5 dal dereotu

İç Harcı için:
125 gr süzme beyaz peynir
8-9 adet kiraz domates
3-4 dal taze soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz , karabiber
Üzerine :
1 adet yumurta sarısı

Hazırlanışı :
Galettenin hamuru için un, tuz , soğuk  ve tereyağını parmak ucu ile ekmek kırıntısı görünümüne gelinceye kadar karıştırın.
Soğuk suyu kaşıkla ilave edip karıştırmaya devam edin.
İnce kıyılmış dereotunuda ilave  ederek hamuru yoğurun.
Hamuru streç filme sararak 30 dakika buzdolabında bekletin.
Hamuru yağlı kağıt arasında merdane ile açın.
Süzme peyniri iyice ezip hamurun kenarından 3-4 parmak kalacak şekilde yayın.
Üzerine ince doğranmış taze soğanı, tuz, karabiber ve zeytinyağını ilave edin.
En üstüne ikiye böldüğünüz kiraz domatesleri yerleştirin.
Kenarlardaki hamuru domateslerin üzerine doğru kapatın ve üzerine yumurta sarısı sürün.
180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Ilınınca dilimleyerek servis yapın.

17 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Geçen Tümay da şeftalili yapmıştı. hiç denemedim ama ye beni dediği kesin ;)= Hayırlı ramazanlar Minem sevgiyle öperim

Tarifkolik dedi ki...

Rabbim hepimize Ramazan ayını hayırla geçirmeyi nasip etsin.
İsrafdan ve gösterişten uzak sofralarımız olsun inşallah. Hayırlı Cumalar..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel görünüyor,peynir yoğunluğunun fazla olması da cabası.malum ben çok severim peyniri,çeşitlerini.
Birde sorum vardı,soğuk soğuk yapılan bu hamur bu kadar un ile toplana biliyor mu?
ellerine sağlık,hayırlı ramazanlar.

Duru Mutfak dedi ki...

galetteyi denemek bi bana nasip olmadı herhalde..

fatosun mutfagından... dedi ki...

hayırlı,huzurlu bir Ramazan diliyorum...hayırlı cumalar..sevgiler..

BAL ANNE dedi ki...

slm farklı ve degısık bı tarif olmuş....ellerine sağlık....
hayırlı ramazanlar...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Verdiginiz tarif ten sadece 1 adet hamur cikyor tabakta gorunen kadar sanirim degilmi??? Guzel bir tarif ve kolaya benziyor paylasim icin tesekkurler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Dost bahçesinden lezzetler bir adet çıkıyor zaten çok küçükte değil ...Dilimlediğiniz zaman parçalar yeterli büyüklükte

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık minecim bende çok duydum ama hiç yapmadım bu galettelerden.. hayırlı ramazanlar diliyorum.. öperim..

Egeden Tarifler dedi ki...

Nefis görünüyor, elinize sağlık. dergideki diğer tarifleri de merak ettim incelemeye gidiyorum :)

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

ne yalan söyliyeyim tarif çok ilginç geldi bana görüntü muhteşem zannediyorum tadıda muhteşemdir.sizi taibe aldım bende bekliyorum bloguma

Unknown dedi ki...

Galetteyi çok severim!Ellerine sağlık canım. İçide bol peynirli. NEfis duruyor. İtalyaya kocaman sevgiler:)))

ihlamurcum dedi ki...

Tümayda görmüştüm, bende bu hamuru deneyeceğim,ellerinize sağlık.

neseersoy dedi ki...

Kesinlikle biran önce yapıp yedirmem gereken bir lezzet , görüntü müthişşşş:-) Ellerine sağlık.Sevgilerimle , Neşe

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Gevrek bir hamur olduğu her halinden belli Minecim.. Ellerine sağlık, her zamanki gibi şık ve lezzetli bir tarif paylaşmışsın canım:)

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım ne güzel bir tarif bu, çok hoşuma gitti:). Görüntüsü de harika..Ellerine sağlık:).
Sevgiler, öpücükler...
aslı

sevil şahin dedi ki...

Beni mutfağa iten bir tarif olduğu kesin ve ye beni diyor gerçekten canım benim ellerine sağlık afiyet bal olsun. Not alındı yapılacak mutlaka :)

theme design by GeCe