5 Eylül 2012

Lorlu Köfte


Loru tariflerimin bir çoğunda sıklıkla kullandım.  Yıllardır peynir aldığım mandıramda her zaman tatlı, az tuzlu nefis lor bulabilince lorlu tariflerimin de sayısı arttı. Bu defa çok az tuzlu lor bulunca köfte olarakta kıyma ile beraber denedim. Prensesin ifadesi " bu köfteler İkea 'daki köfteler gibi olmuş"  oldu...

Gereken Malzemeler :

500 gr. kıyma
3 yemek kaşığı süt
250 gr az tuzlu  lor
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı galeta unu
Kimyon, tuz, yenibahar, karabiber
Kızartmak için :
Sıvıyağ

Hazırlanışı :
Köfte için öncelikle loru süt ilavesiyle iyice ezin.
Üzerine rendelenmiş soğan, kıyma, galeta unu ve baharatlar karıştırılıp lor topakları eriyene kadar yoğurun .
Yuvarlak şekil verilip buzdolabında yarım saat dinlendirin.
Dinlendirdiğiniz köfteleri sıvı yağda kızartın.
Domates sosu, patates kızartması ile servis yapın.

 
 

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Cok degisik ve saglikli bir köfte olmus... Bu tarifi mutlaka deneyecegim... Ellerinize saglik... Sevgilerimle,

*mehtap dedi ki...

hıımm ,miss gibi koktu köfteler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Mineeeeeeee 3 gündür sana yorum bırakamıyorum. Çıldırmak üzereydim artık. sanırım bu sabah başaracağım. Ama kızılcıktan başlayacaktım. O kadr güzel şeyler paylaşmışsın ki hangisini önce okusam bilemedim gerçekten. ELlerine sağlık canım köften de sunumun da çok lezzetli. Şimdi hemen diğer tariflere geçiyorum:)

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel ve farklı bir tat olmuş sunumun da nefis Mine'cim ellerine sağlık prensese de afiyetler olsun. Sevgiler.

Narince dedi ki...

Hımm küçük hanımın sözüne göre yapmak lazım bu köfteyi. Ellerine sağlık Mine'ciğim.

theme design by GeCe