13 Şubat 2013

Ağlayan Pasta



Geçtiğimiz hafta yarıyıl tatili için 3 gün izin kullanınca prensesin uzun süredir yapmamı istediği ağlayan pastayı denedim. Bloğumun ilk yıllarında yapıp paylaşmıştım bu pastayı. "Bu güzel pastaya neden böyle bir isim verildi" diye hatta ismini değiştirip Çikolata Şelalesi koymuştum .
 
Ağlayan pastanın orijinal  tariflerinde kek üzerine krem şanti vardır. Ancak krem şanti ile aram iyi olmadığı için bu defa üst kısmına farklı bir krema denedim. Hem tabaktaki duruşu hem de yerken verdiği lezzet ile çok daha güzel oldu. Kek ve üzerindeki çikolatalı sos tarifini  Sevgili Pelin'den aldım. Krema kısmı ise daha önce creme ole ile denediğim İncir Tatlısındaki krema tarifinin krem şanti ile değiştirilerek yapılmışım. Sizler krem şantiyi daha çok seviyor, bu pastaya daha çok yakışıyor diyorsanız  krem şanti ile de deneyebilirsiniz.
 


Gereken Malzemeler:
Kek Kısmı için:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
4 yemek kaşığı süt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

1,5 su bardağı soğuk süt ( kekin üzerine dökmek için)
Kreması için:
1 litre süt
5 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı tereyağı
1 paket krem şanti

Sos için:2 çay bardağı süt
1/2  çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı kakao
80 gr bitter çikolata


Süslemek için:
çikolatalı, fıstıklı drajeler



Hazırlanışı :
Yumurta ve şekeri derin bir kapta rengi sarıdan beyaza dönünceye kadar çırpın (5-6 dakika).
Sütü ve yağı ilave edip çırpmaya devam edin.
Unu, kabartma tozunu, kakaoyu başka bir kapta harmanlayıp karıştırın. Unlu karışımı kek hamuruna döküp bir spatula ile iyice karışıp homojen bir hale gelmesini sağlayın.
Katı yağ ile yağlanmış 30x20 cm boyutlarında ısıya dayanıklı bir fırın kabına keki boşaltıp önceden 180 derece ısıtılmış fırında kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. Fırından alıp ilk sıcaklığı çıkınca 1,5 su bardağı sütü kekin her tarafına yavaş yavaş gezdirin.
Bir kenara alıp soğumaya bırakın.
Krema için tencerede sütü, şekeri, unu ve nişastayı iyice karıştırın. Karışımı ocağa alın muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin.
Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp 2 yemek kaşığı yağı ilave edip karıştırın .
Muhallebinin üzerinin kabuk bağlamaması için ara ara karıştırın .Ilınınca 1 paket toz krem şantiyi ilave edip mikserle 10 dakika köpük köpük oluncaya kadar çırpın.
Kremayı soğuyan kekin üzerine eşit olarak yayın.
Üzerindeki çikolata sos için süt, şeker, nişasta ve kakaoyu karıştırıp muhallebi gibi pişirin kaynamaya başlayınca çikolatayı küçük parçalara bölerek sosun içine atıp  iyice karıştırıp erimesini sağlayın.
Eğer pastanızı aynı gün servis edecekseniz dilimleyip servis tabağına aldıktan sonra sosu dilimlerin ortasına dökerek dağıtabilirsiniz. Bir gün dinlendirecekseniz sosu üzerine orta kısmından döküp tepsiyi yavaşça sallayarak her tarafına eşit dağılmasını sağlayabilirsiniz.
Üzerine kakaolu, fıstıklı drajeler ile de süsleyebilirsiniz.

28 yorum:

Tarif diyarı dedi ki...

Ayyy kıyamam ağlamasın ben yerim onu:) harika görünüyor ellerinize sağlık

nevininyemekleri dedi ki...

Ama ağlatmayalım hemen yiyelim bu muhteşem şeyi. OOOhhhh afiyet olsun hepimize:)

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Böyle çok güzel olmuş. Dağılmadan servisi de harika ellerinize sağlık.

Asuman la dedi ki...

bende defalarca yaptım gerçekten pek lezzetli ellerine sağlık resimlerde şahane

resimli günlük dedi ki...

Ben de krem şanti sevmem, o yüzden bir dahaki ağlayan pastamı bu tarifle yapacağım. Ellerine sağlık :)

neslice tarifler dedi ki...

Bu pasta ağlayan pasta değil ağlatan pasta olur bence. O nasıl bir güzel görüntüdür öyle. Hayran oldum.

durutarifler dedi ki...

Bayılırım gerçekten.
Nefis bir görüntü ellerine sağlık
Sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bunu yiyen de mutluluktan ağlar valla miskokulum:)))
ellerine sağlıkkk
çok kocaman öperimmmm
ı love youuu:))))

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Çok güzel görünüyor
Ağlayan pastayı kakaolu yapıp kremasınıda kakaolu yapıyolar sizinki farklı olmuş ve insanı görürüntüsüyle cezbediyor
Şahsen ben hiç denemedim ama
Sizin ağlayan pasta tarifinizi denemek isterim çok güzel
Ellerinize sağlık

Nurşen Aksoy dedi ki...

Resmede ,kekede bayıldım..Bende hep krem şantiyle yapıyordum..Ama senin kremanı deneyeceğim.ellerinize sağlık.

Selcen Şenocak dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor mutlaka deneyeceğim notumu aldım, Sevgiler...

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Krem şanti kullanmaktan daha sağlıklı olduğu kesin,bir de böyle deneyelim :)

kalpkurabiye dedi ki...

ben nette yemek tarifleri ile tanıştığım ilk günden beri görüyorum da bir kez bile yapmadım :)
ama resmine bayıldım takılı kaldım harikaaa:)
ellerine sağlık ablacım..
öpüyoruzz:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ben bugünlerde koşmuyorum
ama sana koşsam da yetişemem:-)
bu ne hız!
fotoğraflar zaman içerisinde öyle güzelleşti ki bir gelen diğerinden daha da güzelim der gibi ortaya çıkıyor.
Şu ağlayan pastayı yapandan çok yemişimdir ama ben hiç yapmadım:-)
seninkinin orantıları çok havalı olmuş(krema kek vs)
lezzeti de orantılıdır eminim,ellerine sağlık olsun kolaylıklar diliyorum!

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Oyyyyy Oyyyyy Oyyyyyy bayılırım bu lezzete ama şahane olmuş...Olmazki böyle canım çekti vallahi...
Ellerinize sağlık...Nefis olmuşşşş....
Sevgilerimle...

NzlGl dedi ki...

Mineciğim
aklım, gönlüm kaldı :(( bir de tadı damağımda kalsa:)))))))
ellerine sağlık olsun,sevgiler

Pelin dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık Mineciğim.
Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Çikolata şelalesi daha çok yakışıyor aslında:)
Nasıl da güzel gözüküyor,ellerine sağlık canım.
Ben de sevemedim krem şantinin yoğun tadını,şu senin krema tarifin tam bana göre sanki :)
Ben de tez zamanda denemek istiyorum inşAllah..
Afiyet şifa olsun prensese ve tabi tüm yiyenlere :)

MAZES dedi ki...

böyle bir pasta için beraber ağlarız,ellerine sağılık,süper olmuş.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık nefis:)))
bende ağlamasına kıyamam.

Egeden Tarifler dedi ki...

Muhteşem görünüyor :)

Unknown dedi ki...

Nefis olmus canim...Bu pastayi coooook seviyorum. Ellerine saglik.
Aksam corbayi icip beni hatirla :) Umarim begenirsin :)

Ferkay dedi ki...

Aman tanrım Minecim ne yaptın sen nasıl bir güzellik böyle ay ben kendim yerim kimseye yedirmem. Ellerine sağlık

pembe kekik dedi ki...

Ben onun ağlamasına fırsat vermeden hemen yerim Mine2cim ellerine sağlık. Fıstıklı drajede üzerine çok yakışmış. Sevgiler.

münire akar dedi ki...

ben blogunuzu yeni keşfettim, tarifleriniz harika...bebeğimden bulduğum her fırsatta tariflerinizi deniyorum. en kısa zamanda bunu da yapıcam, pasta nefis görünüyor...ellerinize sağlık...yeni tariflerinizi merakla bekliyorum..

Zehra Gürgen dedi ki...

Mine'cim az önce yaptım ağlayan pastayı. Bu gece dinlendireceğiz bakalım, yarın çikolatalı paltosunu yapıp servis edeceğim üç yaramaza. Tarif için hem sana hem de Pelin'e teşekkür ederim. Sevgiler canım...

eyup dedi ki...

Ellerinize saglik bende yaptim harika oldu...

hünerlitarifler dedi ki...

Tarifiniz enfes görünüyor, denemeyi çok isterim, ellerinize sağlık.

theme design by GeCe