4 Şubat 2013

Kremalı İncir Tatlısı


İncir tatlısı tarifini bir çok blogta okudum, klasik tarifleri bir kaç kez denedim. Bu tariflerde ıslatma sıvısının içindeki nescafe bizim damak zevkimize uymadı. Kekin içindeki şeker miktarını da azalttım.Tarçın ve karanfil ilavesi ile hafif, mis kokulu bir tarif oldu.
Bu güzel tatlının tadında güzel bir hafta diliyorum herkese...
 
Gereken Malzemeler:
 
Kek için:
3 adet yumurta
8 adet kuru incir
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 fiske tarçın, 1 fiske toz karanfil
 
Kreması için:
1 litre süt
5 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya aromalı creme ole
 
Islatma sıvısı için:
1,5 su bardağı su
1/2 su bardağı toz şeker

Üzerine :
Hindistan cevizi tozu, file fıstık


Hazırlanışı :
İncirleri yumuşayıncaya kadar sıcak suda bekletin, yumuşayan incirleri küçük parçalar halinde doğrayın.
Yumurtaları şeker ile beyazlaşıncaya kadar çırpın. Cevizi, incirleri ilave edip karıştırın.
Elenmiş un ve kabartma tozunu da ilave edip katı yağ ile yağlanmış ısıya dayanıklı bir tepsiye (30x20 cm boyutlarında tepsi kullandım) keki dökün. Tepsiyi birkaç kez sallayıp üst kısmını düzeltin. 160 derece önceden ısıtılmış fırında kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
Kek pişerken su ve şekeri bir kapta şeker eriyinceye kadar karıştırın.Pişirmeden bekletin.
Pişen keki fırından çıkarın ilk sıcaklığı çıkınca yaklaşık 5 dakika sonra ıslatma sıvısını kekin tüm yüzeyine gelecek şekilde dökün. Keki bir kenara  alın.
Krema için tencerede sütü, şekeri, unu ve nişastayı iyice karıştırın. Karışımı ocağa alın muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin.
Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp 2 yemek kaşığı yağı ilave edip karıştırın .
Muhallebinin üzerinin kabuk bağlamaması için ara ara karıştırın . Ilınınca 1 paket creme oleyi ilave edip mikserle 10 dakika köpük köpük oluncaya kadar çırpın.
kekin üzerine muhallebiyi düzgünce yayıp 3-4 saat dolapta bekletin.
Servis için dilimleyip üzerine hindistan cevizi, file fıstık serpin. 

28 Değerli Yorum:

Mineciğim
sabah sabah gözüm gönlüm açıldı :))) ne güzel bir görüntü böyle . Ellerine sağlık canım, sevgiler,iyi haftalar
prensesi öptüm:)

Minecim, bu hafta ne güzel bir tarifle başladın,ellerine sağlık,nefis.

Mine hanım ellerinize sağlık,bende yapıyorum bu lezzetli pastayı.Ama bir dahaki sefere sizin usul yapacağım..sevgiler..

Ellerinize sağlık görüntü tam bi iç açıçı.

Güne güzel bir tatlı ile başladık,ne güzel.Arkada ki nergisler de çok hoş bir fon oluşturmuş.fotoğraf her zaman ki gibi çok güzel.

Sabah sabah boyle lezzetli tatli gormek ne guzel.Ellerine saglik canim...

Mine ablacım ellerine sağlık, ne nefis bir görüntü bu böyle:).
Tatlı mı tatlı bir hafta olsun hepimiz için..
Seni ve Mügeciğimi kocaman öpüyorum..
aslı

Galiba kekteki unun miktarını yazmamışsınız

Aylin

haftaya başlamak için müthiş bir başlangıç, yummy!

Uyarınız için teşekkürler Aylin Hanım un miktarını ilave ettim...

çok severim canım.
mmmmmm ellerine sağlık:)))

Akşam okumuştum bu tarifi deneyeyim demiştim , harikasın Minecim şimdi gönül rahatlığı ile deneyebilirim.
Ellerine sağlık canım..

ben çok severim incirli tatlıyı. neskafe ve incir uyumu da çok hoşuma gider. ama tabi damak zevki bu. kişiye göre değişir. sizi yaptığınız da çok şık görünüyor. eminim çok da nefis olmuştur. ellerinize sağlık.

annemin favorisi kendisi
ellerine sağlık çok güzel olmuş

çok şık ve çok lezzetli bir tatlı olmuş, ellerinize sağlık...

çok şık ve çok lezzetli bir tatlı olmuş, ellerinize sağlık...

Çok güzel bir tatlıya benziyor. Sunumu da çok şık olmuş. Ellerinize sağlık.

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık....

canım benim anca bu saatte gelebildim. prenses iki gecedir hasta . alerji krizine giriyor işe bile gitmedim bugün. ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun öperim

canım nefis bir tarif olmuş. yaaa yapacak çok şey var ama vakit yoooook. Bunu da yaz Tümay yapılacaaaak:) Afiyet bal şeker olsun:)

Çok güzel ve şık bir sunum olmuş...
Ellerinize sağlık...Tadıda süperdir eminimki...
Sevgilerimle...

Benimde lezzetini severek yaptığım bir tariftir hiç yanıltmaz ve herkes tarafından beğenilir sizinde ellerinize sağlık çok güzel görünüyor:)

Tarçın ve karanfil fikrini sizden aldım, misafirler ve biz çok beğendik. Teşekkür ederim :)

Pratik ve hızlı oldu tşk

Merhabalar...creme ole yerine pudding katsak olurmu.tesekkürler....

Gülsüm hanım merhaba,puding yerine krem şanti daha uygun olur diye düşünüyorum. Çünkü puding pişirilerek kullanılıyor creme ole ve şanti pişirilmeden çırpıldığı için daha uygun olur diye düşündüm.

Ellerine sağlık.
Denedim, süper oldu. Beğenildi. Bugünkü yazımda link verdim. Bilginize.

Kopyacı anne

ya kızlar anlaşılan hepiniz seviyorsunuz mine arkadaşınızı.ama çoğunuz tatlıyı denemeden övgüye başlamışsınız,tatlıyı yapıp yorum yaparsanız,tatlıyı denemek isteyen arkadaşlar içinde yol gösterici olmuş olursunuz..

 

designed by GeCe for personal use of Mis Kokulu Lezzetler