30 Temmuz 2013

Fındıklı Hindistancevizli Muhallebi


Çok yoğun geçen koşuşturmalı bir günden yeni fırsat oldu tarif eklemeye... İftara hafif bir tatlı tarifi olsun dedim. Sosunda frambuaz kullandım, siz dilerseniz mevsim meyvelerinden şeftali, erik veya kayısı ile de deneyebilirsiniz...

Beni Facebook'ta takip etmek isterseniz buraya tıkladıktan sonra açılan sayfayı beğenmeniz yeterli...

Gereken Malzemeler:
1 litre süt
10 yemek  kaşığı toz şeker
6 yemek kaşığı pirinç unu (tepeleme)
4 yemek kaşığı ince çekilmiş fındık içi
4 yemek kaşığı hindistancevizi
 
Sosu için:
1 su bardağı frambuaz
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı toz şeker
 
Süslemek için:
Frambuaz , nane yaprakları veya dilediğiniz mevsim meyveleri
 

Hazırlanışı :
Muhallebi için tüm malzemeleri bir tencerede karıştırın.
Ocakta muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Muhallebiyi kapların 2/3 üne kadar doldurun.
Frambuaz sosu için nişastayı bir miktar su ile ezin, blenderdan geçirdiniz frambuazları da ekleyip süt ve şeker ilavesi ile yoğun bir kıvam alıncaya kadar pişirin.
Muhallebinin üzerine ilave edin, meyve ile süsleyerek servis yapın.
 

12 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ye beni diyor resmen :) Ellerine emeklerine sağlık ablacım..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor,ellerinize sağlık..Afiyetler olsun..

Basit Yemek Tarifleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık...
Fotoğraflara da bayıldım, çok başarılı...
Bloğunuzu izlemeye aldım sık sık gelirim.
Bana da beklerim...
Sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

resmi bile harika görünüyor lezzeti kimbilir nasıldır
ellerine sağlık arkadaşım

Mutfak Havlusu dedi ki...

güzel
leziz
şık
serin bir tatlı olmuş
ellerine sağlık olsun..

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Bütün meyvelerimiz yakışır bu tatlıya, ama en çok da frambuaz, çilek vb. yakışıyor. Ellerine sağlık, hayırlı bereketli iftarlarınız olsun. Sevgiyle...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım bu tatlı tam benlik olmuş, bayılıyorum sütlü tatlılara:). Ellerine sağlık..
Seni ve Mügeciğimi kocaman öpüyorum:).
Sevgilerimle..
aslı

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ arkadaım ellerine sağlık...sevgıler

Unknown dedi ki...

Çok güzel ve lezzetli görünüyor,ellerine sağlık

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmmm eline sağlık nefis balım:))

Egeden Tarifler dedi ki...

Renklere bayıldım, sunum çok hoş, tarife bakınca tadının da öyle olduğu belli. Elinize sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Her zaman sütlü tatlı derim! Eline sağlık canım nefis duruyor gerçekten.:)

theme design by GeCe