7 Ekim 2013

Kuru Meyveli Paluze

Osmanlı Saray Mutfağından hem çok besleyici hem de çok pratik bir tarif ile haftaya tatlı bir başlangıç yapalım istedim. İçindeki değişik kuru meyvelerle çocuklar içinde besleyici bir tarif olacağını düşündüm . Kuru meyve çeşidini damak tadınıza uygun artırıp çıkartabilirsiniz...
 
Beni Facebook'ta takip etmek isterseniz buraya tıkladıktan sonra açılan sayfayı beğenmeniz yeterli...
 
Gereken Malzemeler :
7-8 adet kuru incir
6-7 adet kuru kayısı
5-6 adet kuru erik
Yarım çay bardağı kuru üzüm
6 su bardağı su
2 yemek kaşığı dövülmüş ceviz
1 su bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı nişasta (mısır nişastası kullandım)
 
Üzerine :
Nar taneleri
File fıstık
Hindistan cevizi
Dövülmüş ceviz
Tarçın 

 

Hazırlanışı :
Kuru kayısıları, incirleri ve erikleri ince ince kesip suyun içinde yumuşayıncaya kadar bekletin.
Yumuşayan kuru meyvelerin suyunu süzüp bir kenara alın.
6 su bardağı suyu, toz şekeri ve nişastayı bir tencereye alıp iyice karıştırıp nişastasının erimesini sağlayın.
Ocağa alıp kuru meyveleri ekleyip ağır ateşte sürekli karıştırarak göz göz olana kadar pişirin.
Tatlıyı kaselere paylaştırın.
Soğuyunca üzerini tarçın , nar taneleri, fıstık, hindistan cevizi ve ceviz ile süsleyin.
 

 Tarif Sofra dergisinden uyarlanmıştır.




6 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kuru meyve peltesi gibi oluyor ablacım değil mi?
Çok canım çekti şu temizlik sonrası yorgun halimle :)
Aa yazarken aklıma geldi aşure gibi hem de.
Sanırım açlık başıma vurdu benim:))

Ellerine emeklerine sağlık ablam.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok sağlıklı ve besleyici olmuş,gerçekten aşureyi andırıyor..ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Mine'ciğim ellerine sağlık Karadeniz
liler bayılır Paluze'ye nefis olmuş sevgiler...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aslında bu kadar kuru meyve girmişken hiç şeker olmasa çok mu şekersiz ve yavan olur Minecim? Daha da sağlıklı olacağı kesin de.. Şekerden öcü gibi korkmaya başladım yaa, Allaım noluyor bana? :)))) Şaka bir yana, nefis olduğuna eminim arkadaşım, sen beğenip yaptığına göre :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bunu ilk defa duyuyorum gibi ama duyduysam da unutmuşum,çünkü Osmanlı Mutfağı ile ilgili okumalar yapmıştım,Fatih dönemini özellikle inceleyip ufak bir yazı hazırlamıştm.Benim de dikkatimi çok çeken "şeker" yerine bal kullanıyorlar özellikle yemeklerde.Yemeklere 1 tatlı kaşığı kadar bal atıyorlar herşeye hemde,çok enteresan gelmişti.
Bu da o tarz bir tatlı,şekerin bugün kullanıldığı gibi değil doğal yolla olanlarıyla tatlı olmuş(kayısı,incir vs nin kendi şekeri olması)bu tatlıyı annem için kesinlikle yapmalıyım.Uzun tuttum kusura kalma,ellerine sağlık bilgilendirme için ayrıca çok teşekkürler.

Narince dedi ki...

Paluze yani pelte, bugünkü kullanışıyla jöle. Ellerine sağlık Mine'cim. Mutlu bayramlar.

theme design by GeCe