17 Nisan 2014

Fırında Çilekli Puding

 
 
Her yıl çilek mevsimi geldiğinde kendi kendime söz veririm "çilekli tarifler yapıp paylaşacağım " diye. Tarifler yapılır ama çok kez fotoğraflanmaya fırsat kalmaz çilek mevsimi gelinceye kadar yine beklenir. Ama bu defa hafta sonu yaptığım çilekli tarifleri fotoğraflamak nasip oldu, şimdi bunları paylaşma zamanı.
Hem çok pratik hem de tek kişilik sunumu ile çok hoş görünen hafif bir tatlı ...

Beni Facebook'ta takip etmek isterseniz buraya tıkladıktan sonra açılan sayfayı beğenmeniz yeterli...

Gereken Malzemeler:
Çilekli Puding için ;
250 gram süzme yoğurt
100 gram labne peynir
1 adet yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı çilek (blenderdan geçirilip püre haline getirilmiş)
1 yemek kaşığı un (tepeleme) 
1 paket vanilya

Çilekli Jöle için:
1 paket çilekli jöle ( Dr.Oetker Bitkisel çilekli jel kullandım
2,5 su bardağı kaynar su)

Üzerine:
Çilek taneleri

 
Hazırlanışı :
Süzme yoğurdu ve labne peyniri bir kapta homojen hale gelinceye kadar karıştırın.
Şekeri ilave edip, eriyinceye kadar çırpın.
Unu ve çilek püresini ilave edip karıştırın.
Yumurtayı ekleyip çok fazla çırpmadan vanilyayı da ilave edip karışımı ısıya dayanıklı kaplara paylaştırın.
Önceden 175 derece ısıtılmış fırının alt rafında yaklaşık 30-35 dakika pişirin(kaseleri salladığınızda hamur koyulaşmış olmalı cheesecake te olduğu gibi ).
Kapağını açtığınız fırında soğuyuncaya kadar bekletin.
Soğumuş pudinglerin üzerine çilek dilimleri  yerleştirin.
Çilek jölesini kaynar suyun içine boşaltıp iyice karıştırın. İlk sıcaklığı çıkınca jöleyi pudinglerin üzerine boşaltın.
Soğuyunca dolaba kaldırın.
Servis sırasında çilek dilimleri ile süsleyerek servis yapın.
 


14 yorum:

Unknown dedi ki...

Mine'ciğim ellerine sağlık sunum da harika öpüyorum sizi...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Cheesecake gibi olmuşinefis görünüyor.Sunum süper,ellerinize sağlık..

nesrin dedi ki...

Cok seker görünüyorlar, insan yemeye kiyamaz.

Lezzet sarayı dedi ki...

Çok değişik bir tarif olmuş ablacım ellerine sağlık...

pie kurabiye dedi ki...

Cok degisik bir puding olmus.Super.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

biraz cheesecake gibi olmuştur sanırım. çilek bizde de en sevilen meyve bu ara, her şeklde gidiyor valla. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Minecim merhaba cok degisik bir tarif olmus. Ben de deneyeyim. Ben de sunumuna bayildim. Ayrica fotograflarini cok begeniyorum. Ellerine saglik canim. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Bende hep mevsim meyve ve sebzeleri ile birşeyler yaptıkça paylaşmak isteyen ama bir türlü fotoğraflayamayanlardanım :) harika görünüyor bu denemeliyim ellerine sağlık

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Nefis görünüyorlar ellerinize sağlık
Çilek zamanı geçmeden denemek lazım mevsim meyvesinin tadı başka güzel oluyor

Tarif diyarı dedi ki...

Görüntü harika elinize sağlık

ebrununmutfagindan dedi ki...

fırında puding ilginç denemek gerek eminim leziz ve hafif olmuştur

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Fırında pişen puding.. çok ilginç.. Ellerine sağlık Minecim.. Sevgiler :)

hepsi nefis dedi ki...

Çok değişik oldukça sağlıklı ve çok güzel bir tarif. Ellerine sağlık Minecim. ben de uzun süredir bitkisel jöle kullanıyorum. Gereksiz aromalar olmuyor içinde renkleri de daha güzel geliyor...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine Ablacım çok hafif bir o kadar da leziz bir tatlı olmuş, görüntüsü de harika:). Ellerine sağlık.. Ben bir de servis kaselerine bayıldım, kelebekli kelebekli :).
Seni ve Mügeciğimi kocaman öpüyorum..
Sevgiler:)
aslı

theme design by GeCe