14 Kasım 2014

Açma


Bloğumu takip edenler bilirler kahvaltı en sevdiğim öğündür. Özellikle hafta sonu kahvaltılarını,  işe, okula yetişme telaşı olmadan rahat rahat yapıldığı için daha çok severim. Bu yumuşacık açmaları da böyle keyifli bir hafta sonu için hazırlamıştım. Tarif  Sakız Enginar' dan. Tarif için Sakız Enginar 'a çok teşekkür ederim.
 
Gereken Malzemeler :
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı ılık süt
3 tatlı kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
Aldığı kadar un
Üzerine:
1 adet yumurta sarısı
2 yemek kaşığı krema

Hazırlanışı :
Derin bir yoğurma kabına ılık sütü ve mayayı ekleyin.
Maya eriyinceye kadar elinizle karıştırın diğer sıvı malzemeleri tuz ve şekeri de ilave edip tüm malzemeyi iyice harmanlayın.
Unu azar azar sıvı karışıma ilave edin.
Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde etmelisiniz.
Yoğurduğunuz hamurun üstünü örtün mayalanması için 45 dakika bekleyin.
Mayalanan hamuru bezelere ayırın, uzun şeritler halinde elinizle şekil verin uçlarını birleştirip kıvırın.
Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin 15-20 dakika da tepside mayalanmasını bekleyin.
Yumurta sarısı ve kremayı çırpın açmaların üzerine sürün,  önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika açmalar kızarıncaya kadar pişirin.

2 yorum:

vişnap dedi ki...

Mineciğim instagram da gördüm geldim çok nefis görünüyor açma bir de öyle çok severim ki eline sağlık.Ömrümde iki kere yaptım ilkin de yumuşacık pamuk gibi olunca ikinciyi büyük istekle yapmıştım aman aman ne açmaydı vur kafan yarılır beton gibi olunca bütün hevesim bitmişti.Ama senin bu nefis açman bana bir istekler getirdi ki en kısa zamanda denemek istiyorum sevgilerimle canım Afiyetler olsun sizlere.

Adsız dedi ki...

merhabalar açma çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık Ben üzerine sürülen kremayı anlamadım niçin sürülüyor

theme design by GeCe