26 Şubat 2015

Portakallı Ayva Marmeladı

 
Bizim evde kahvaltı sofralarında reçel çok aranmasa da benim için kahvaltı sofrası  rengarenk reçellerin, marmelatların sofrayı süslemesi demek.
Yazın yaptığım reçelleri çok kez kış ayları içinde bitiremesek de yeni bir reçel tarifi görünce denemeden yapamıyorum.
Bu tarifi gördüğüm zaman az bir miktarda olsa denemek istedim. Kış aylarının çok sevdiğim bu iki meyvesi reçel içinde buluşunca karanfilin verdiği aroma ile de çok hoş bir lezzet oldu...

Gereken Malzemeler :
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
3 adet büyük boy ayva
1,5 su bardağı toz şeker
3-4 adet karanfil
1 yemek kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı ucu ile tereyağı
(bardak ölçüsü 200 ml dir)

Hazırlanışı :
Ayvaların kabuğunu soyup rendenin iri tarafı ile rendeleyin.
Rendelenmiş ayvaları tencereye alıp üzerine taze sıkılmış portakal suyu ve şekeri ilave edin.
Önce harlı ateşte, kaynamaya başlayınca tereyağını da ilave ederek kısık ateşe alın.
Ara ara karıştırarak yaklaşık 30-35 dakika kontrollü olarak pişirin.
Limon suyunu ve karanfilleri ilave ederek 2-3 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın.
Tencerede soğumaya bırakın. Kavanoza koyup sıkıca ağzını kapatın.

 

3 yorum:

Emine dedi ki...

merhaba mine hnm ellerinize sağlık ilk defa sizde gördüm bu tarifi ve denemeye bencede değer nasip olursa bende yapmayı çok isterim ayva bulamıyorum :( bence başka tariflerde de kullanılabilir sizde aynı fikirdemisiniz ? sevgilerr

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık Mine'ciğim, bence de bu reçelde ki malzemelerin uyumu çok hoş olmuştur.Ben de değişik reçellere dayanamıyorum, fazla da yemeyince çareyi minik minik kavanozlarda yapıp birazını da hediye etmekte buldum :)

ihlamurcum dedi ki...

Bu aromayı sevdim,Mine'cim. Eline sağlık.

theme design by GeCe