20 Nisan 2010

Tahinli Kurabiye

Daha önce tarifini paylaştığım tahinli kurabiye ve tahinli kek prenses tarafından çok beğenilince Sevgili Behiye'de gördüğüm tahinli kurabiye tarifini denedim. Benim tarifimde kurabiye içinde susam vardı. Bu tarifte farklı olarak dövülmüş ceviz var. Lezzeti tahin helvası, un kurabiyesi karışımı...

Daha önceki tarifte küçük püf noktalarını vermiştim burada da tekrarlamak istedim. Çok çabuk pişen bir kurabiye. Alt kısmı kızarınca tepsiyi hemen fırından çıkarmanız gerekiyor. Kurabiyeler soğuyuncaya kadar tepside bekletmelisiniz. Daha önce tepsiden alırsanız kurabiyeler dağılıyor. Tepsinin sıcaklığı ile pişme işlemi devam ediyor. Bu kurabiyelerin bence püf noktası da bu...

Gereken Malzemeler:

  • 1 su bardağı tahin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı sıvı yağ ( yemeklik zeytinyağı kullandım)
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un

Yapılışı:

  • Tahin, yağ, pudra şekeri, vanilya ve cevizi bir kapta karıştırın.
  • Unu azar azar ekleyip yoğurun. Çok zor özleşen bir hamur, gerekirse un ilavesi yapın.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında altı hafif kızarıncaya kadar pişirin.
  • Tepsiyi fırından çıkarın, soğuyuncaya kadar kurabiyeleri tepsiden almayın.

30 yorum:

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Mineciğim ellerine sağlık. Bu tarifi ben de denemiştim. Hatta çok sık yapıyorum. Harika bir tarif gerçekten. Her yiyen bayılıyor. Ben ceviz koymuyorum, ve minik minik yapıyorum lokmalık :)

pelince dedi ki...

Mine görüntü çok güzel,kendi payımı aldım hemen:)
ellerine sağlık..

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerine sağlık benimde böyle bir tarif arşivde beklemede:)iyi oldu hatırlamış oldum.

ÇAK Çikolata ve Pasta dedi ki...

Ben de deneyeceğim çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Minecim, ellerine sağlık canımm. Çok lezzetli görünüyorr.Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine emeklerine sağlık ne kadar güzel bir kurabiye.. mügeciğime afiyeler olsun.. sizlere de tabikii..
bu arada tabak takımına bayıldımm:)) bu aralar kafayı bozmuş durumdayım tabakla, tencereyle,kaşık çatalla birde küçük ev aletleri ile halılar var tabii:))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

susamlısını da cevizlisini de çok seviyorum.
nefis görünüyor canım,ellerine sağlık.

Şehnaz dedi ki...

MİNECİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM........

fuat gencal dedi ki...

Muhteşem bir görüntü ellerinize sağlık.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık tahine
bayılırım kocaman öpüyorum...

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim minecim ellerine sağlık kuşum nefis olmuş
bir ben yapmadım şu tahinli kurabiyeyi
en kısa zamanda bende yapıcam
sevgiler :))

seda dedi ki...

Ben de iadeyi ziyarete geldim. Cok lezzetli görünüyorlar.Ellerine saglik...

Tijen dedi ki...

Mine'ciğim,
İnan bugün ben de aynı şeyi düşündüm. Migros'ta indirimde olan çileklerin reklamı vardı panolardan birinde, marketten sebze meyve miii, pazar varken dedim içimden.
(Çok güzel görünüyor kurabiyelerin, sanırım ben de severim bu kurabiyeyi!)

Esma Ercengiz dedi ki...

tahin ve ceviz..
ne muhteşem tatlardır onlar..
ellerine sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

tahinli kurabiyeye bayılıyorum çok güzel oluyor seninkilerde harika canım
ellerine sağlık
sıcacık sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

Minecim ellerine sağlık canım tahinli kurabiyeler çok nefis görünüyor ve de çok severim...
Püf noktasınada dikkat edeceğim bundan sonra teşekkürler......

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu kurabiyede en sevdiğim taraf yerken ağızda dağılması ve miss gibi kokusu. eline sağlık arkadaşım süper. sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika görünüyor, ellerinize sağlık. Ben de bademli olarak denemek istiyordum ama daha fırsat olmadı. Afiyetler olsun. Sevgiler.

Miniklerimle mutfakta ..! dedi ki...

agizda dagilan kurabiyeleri ben de sewerim,ellerine saglik...sevgiler...

sevde dedi ki...

Mine Hanım elinize sağlık. Cok güzel görünüyorlar. O kadar da severim ki tahinli kurabiyeyi. Yurtdısında yaşıyroum ve tahin bulmak epey zor oluyor. IZmıre gelince yapmalıyım. Sevgiler
sevde
www.narcicegirengi.com

rumma dedi ki...

Sevgili Mine harika görünüyor kurabiyelerin, fondaki çiçekte harika ,nasıl güzel bir renktir öyle..:)

ellerine sağlık ,sevgiler

Unknown dedi ki...

ne güzel görüntü bende çok heves ediyorum yapmak için bir türlü fırsat olmuyo seninkilerden aldım bir tane:)ellerine sağlık
sevgiler:)

Behiye Sönmez dedi ki...

Minecim;
Tarifi deneyip beğenmene çok sevindim:)
Ellerine sağlık..çiçekle de birlikte çok şık bir görüntü olmuş..

Tümay Öztürk dedi ki...

Tahinli kurabiyeyi o kadar çok severim ki. Tahinli çöreğe de bayılırım. Canım istedi şimdi:) Ellerine sağlık:) Sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

ne severim ellerine sağlık canım sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

canım iki defa yorum gönderdim,
her şey yolunda gözüküyor fakat gelmiyor sanıyorum:)bir defa daha denemek isterim:))
tahinli olan herşeyi çok seviyorum
ellerine sağlık nefis görünüyor
canım.Tarif sahibesinide dünya gözü ile gördüm şeker mi şeker:))
çok nazik biri ,yazmadan edemedim:))çok öpüyorum canım..

TATESAL dedi ki...

Kurabiyeler harika görünüyor,ellerine sağlık Minecim...
Çay takımımız da aynı imiş...
Sevgiler...

ab-ı hayat dedi ki...

Geçenlerde bende denedim bu kurabiyeleri ve cevizsiz hali benim daha çok hoşuma gitti.Ellerine sağlık...Çiçek ayrı bir güzellik katmış fotoğrafa.

sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

minecim harika görünüyor kurabiyeler .baktıkça ağzım sulandı.ellerine sağlık canım.tahin içine girdiği herşeye çok hış bir lezzet veriyor.sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Mine ablacım tahin kokusu buralara kadar geldi sanki:).
Çok güzel görünüyor kurabiyeler.
Ellerine sağlık.
Çok öpüyorum seni ve prensesi;).
aslı

theme design by GeCe